PDA

Vis full versjon : Airbag lampa lyser, hva kan være feil? V50 2008mod



Steffen740
25/05/12, 16:31
Hei!

Får opp varsel: SRS airbaig. På min v50 2008 mod som har gått 105k..

Noen som har vært borti dette før ? Hva kan være feil?

Håper noen kan hjelpe :rolleyes:

gull pilen
25/05/12, 16:37
Er ikke bare deaktivert på passasjer siden da? Har vel fremdeles reklamasjonsrett på denne så jeg hadde gitt problemet videre til din nærmeste volvo forhandler...

Steffen740
25/05/12, 16:56
Er ikke bare deaktivert på passasjer siden da? Har vel fremdeles reklamasjonsrett på denne så jeg hadde gitt problemet videre til din nærmeste volvo forhandler...

Den har ikke vært deaktivert så vidt jeg vet, men kan sjekke opp for sikkerhetsskyld :)

Har jeg? Er ikke det 5år eller 100k km ?

Steffen740
26/05/12, 17:54
Er ikke bare deaktivert på passasjer siden da? Har vel fremdeles reklamasjonsrett på denne så jeg hadde gitt problemet videre til din nærmeste volvo forhandler...

Går ikke an å deaktivere på denne. Leste litt i boka også. Hvis den hadde vært deaktivert, så hadde det vært en annen melding som hadde kommet opp.. :confused:

gull pilen
27/05/12, 10:28
Deaktiveringen er borti pasasjer siden mellom dør og dasjbord... Ja du har 5 års reklamasjonsrett, så hvis bilen din er solgt ny for under 5 år siden førstegangs registrering så skal det la seg gjøre å reklamere på det...

mr.lee
27/05/12, 19:35
Deaktiveringen er borti pasasjer siden mellom dør og dasjbord... Ja du har 5 års reklamasjonsrett, så hvis bilen din er solgt ny for under 5 år siden førstegangs registrering så skal det la seg gjøre å reklamere på det...

Veeeldig viktig å ta dette på reklamasjonsrett hvis, som gullpilen sier, den er kjøpt i Norge for 5 år siden. Ikke la forhandleren engang prøve å snakke seg unna det.

Problemet kan være større enn den lysende lampa i seg selv, og da kan du jo se for deg hva en ny airbag koster...

Steffen740
30/05/12, 15:10
Veeeldig viktig å ta dette på reklamasjonsrett hvis, som gullpilen sier, den er kjøpt i Norge for 5 år siden. Ikke la forhandleren engang prøve å snakke seg unna det.

Problemet kan være større enn den lysende lampa i seg selv, og da kan du jo se for deg hva en ny airbag koster...

Er ikke deaktivering på denne.

Bilen ble solgt ny for nesten 5 og et halvt år siden :confused: Så da gjelder ikke reklamasjonsrett da eller ?

Vært på volvo verksted å fått diagnose nå. De sa jeg må bytte hele styreenheten til air bagene! 8500,- !!
Bare enheten kosta 5tusen sa de. :mad:

Problemet er at jeg ikke stoler på de på volvo verkstedet. Hva hvis det er noe annet som er feilen ?

Trodde aldri det skulle være nødvendig å fikse på airbagen på en så ny bil jeg. Trodde ikke jeg skulle være nødt til å bekymre meg for airbagene noen gang, skal ikke de vare like lenge som bilen. Er det ikke noe som heter forventet levetid også :confused:

gswede
30/05/12, 17:43
Sjekk nøye under setene for løse kontakter. Har sett det før, riktignok ikke på v50. Skader ikke å se etter..

Kim74OTic
30/05/12, 18:51
Har samme feilmeldingen på min xc70 og på diagnosen så står det at venstre airbag er ikke er tilkoblet. Feilen hos meg er dårlig kontakt i ledningen fra setet. Hvis den er frakoblet et millisek. Så lyser den hele tiden

mr.lee
30/05/12, 19:37
Er ikke deaktivering på denne.

Bilen ble solgt ny for nesten 5 og et halvt år siden :confused: Så da gjelder ikke reklamasjonsrett da eller ?

Vært på volvo verksted å fått diagnose nå. De sa jeg må bytte hele styreenheten til air bagene! 8500,- !!
Bare enheten kosta 5tusen sa de. :mad:

Problemet er at jeg ikke stoler på de på volvo verkstedet. Hva hvis det er noe annet som er feilen ?

Trodde aldri det skulle være nødvendig å fikse på airbagen på en så ny bil jeg. Trodde ikke jeg skulle være nødt til å bekymre meg for airbagene noen gang, skal ikke de vare like lenge som bilen. Er det ikke noe som heter forventet levetid også :confused:

Overskriften din sider V50 2008.... og da er bilen 4 og et halvt år gammel..... reklamasjonsrett på biler er 5 år !!!!!!!

Og med reklamasjon menes deler som skal ha forventet levealder utover 5 år.
F.ex hjul-lager har begrensinger på ca. 100.000 tror jeg (begge mine er byttet på reklamasjon) , mens en styreenhet.... ja den skal egentlig vare evig.

Alternativt kan du ta bilen til et annet Volvoverksted hvis du møter motstand.

Syns forøvrig det er veldig merkelig at verksteder ofte prøver å få KUNDEN til å betale for feil som Volvo skal betale for.....

850GLTsilver
31/05/12, 23:45
Fremstill bilen der den er kjøpt.
Nekter de å ta det som reklamasjonssak, så lov dem at saken vil bli behørlig belyst i TV gjennom forbrukernemda.
Får som regel fart på all servicevennlighet det.
TV2 hjelper deg er vel fortsatt i gang?

Og 2008-modell skulle være godt under 5 år gammel enda ja.
Eller er det en 2007-modell du har?

Steffen740
10/06/12, 17:57
Har sjekka vognkortet. Var 2007 mod, førstegangsregistrert i norge i 08.. :(

Ringte volvo norge, de sa at vi måtte ta det med importør av bilen. Det er en privatperson..
Må bare betale 8500 da sikkert..

gull pilen
11/06/12, 09:03
Har sjekka vognkortet. Var 2007 mod, førstegangsregistrert i norge i 08.. :(

Ringte volvo norge, de sa at vi måtte ta det med importør av bilen. Det er en privatperson..
Må bare betale 8500 da sikkert..

spørs hvortid i 2007 den er førstegangs regget.. har reklamert på noe småting på min 2008 v50 som er regget i juli/august 2007.....

mr.lee
12/06/12, 10:43
Har sjekka vognkortet. Var 2007 mod, førstegangsregistrert i norge i 08.. :(

Ringte volvo norge, de sa at vi måtte ta det med importør av bilen. Det er en privatperson..
Må bare betale 8500 da sikkert..

Så dette er en import bil? Ja da må du nok betale selv.

Hva med å skaffe en styreenhet fra et hoggeri? Må kunne gå ann å få den delen brukt til en tusenlapp, sjekk også bruktdeler fra Sverige.
Hvis du også vet hvor enheten sitter så kan du vel bytte den selv og betale verkstedet for å re-sette systemet etterpå?

volvoRsport
12/06/12, 10:51
Overskriften din sider V50 2008.... og da er bilen 4 og et halvt år gammel

Modellåret for en bil begynner allerede august foregående år. Så 2008 modellen kom allerede i august 2007.

Steffen740
12/06/12, 20:39
Så dette er en import bil? Ja da må du nok betale selv.

Hva med å skaffe en styreenhet fra et hoggeri? Må kunne gå ann å få den delen brukt til en tusenlapp, sjekk også bruktdeler fra Sverige.
Hvis du også vet hvor enheten sitter så kan du vel bytte den selv og betale verkstedet for å re-sette systemet etterpå?

ja, har nok blitt lurt igjen :p

Skulle ha fått dele nr. med verkstedet da, så jeg får tak i riktig del :) De skulle ha over 3 tusen for arbeidet også.

Er vell endel å spare på å få tak i delen på huggern, også få verkstedet til å bytte den også. Siden de skulle ha over 5k for delen..