PDA

Vis full versjon : Skal gummimansjetten rundt bremsestempelet. bli strukket for å passe? eller er den jeg har da for liten?



Andreas12345
24/05/12, 22:41
Som det står i tittelen.
Det har seg sånn at gummi mansjetten til bremsestempelet er sprukken og ikke mye fin lengre (høyre kalipper foran). så jeg var innom meka for en uke siden å bestilte da denne mansjetten etter reg. nr mitt.
Så var jeg innom å henta den idag, men jeg vil si den er for liten:P så er spørsmålet da, skal den bli strekt så den passer på? eller er den jeg henta rett og slett for liten?:P
Jeg var oppe å viste mansjetten til disk karen som sto der, så bestilte han den der og da, så vil jo tro at det skal være riktig. noen som vet?

Kjøpte også skiver og klosser der for litt siden (etter reg nr. det også. skivene passet og klossene bak passet. Men bremseklossene foran passet ikke, måtte da gå å bytte di, så fikk jeg feil igjen. men 3. gang var det riktig da jeg tok med meg di gamle opp..

Takker for svar folks!

PVT
24/05/12, 23:01
regner med det er 740 du har de har blitt levert med varierte bremsekalipere klosser osv. på den ene kalipern
så er stemplene mindre og på den andre er de større.
ta feks mekonomen, systemet er ja.. si greit nytt så har ikke de fått med seg endringen med åra skal du være sikker så ta med de brukte delene blir ofte enklere
for grossisten og deg.

du kan også oppgradere til større skiver ved bare å bytte skiver og braketten til kalipern fra en eldre 740 da disse hadde størr dim osv

Andreas12345
24/05/12, 23:16
Jeg var innom å viste han hele kalipperen med mansjetten på, så jeg skjønner ikke åssen han fikk til å bestille feil. men jeg går bare inn igjen imorra da, å får byttet den. Jeg har just kjøpt slipper nye brembo skiver også:P