PDA

Vis full versjon : luftkjølt oljekjøler, hvilken anbefaler du?



motormania
24/05/12, 20:54
heij.
har tenkt og bytte ut den orginale oljekjølern min på b230ft motoren. vil montere en luftkjølt en slik at jeg forhåpentli hvis greier og holde lavere temp på kjølevannet under banekjøring.

lurer på om noen har en og anbefale, helst fra en norsk eller svenk sie.
gjerne hva som eventuelt må bestilles ekstra også for og få dette til og passe.

VolvoR-Sport
24/05/12, 20:59
bytte oljekjøler for å minske motors vanntemp?? oljekjøler kjøler kun olje, større radiator må du har for å kjøle ned motor mer effektivt.

monter oljekjølern i fronten på bilen, så får den så mye kjøling som mulig..

ArneR
24/05/12, 21:28
Han mener sikkert at han vil bytte ut den originale varmeveksleren som står originalt på FT/FK med en luftavkjølt en som på f.eks. B230ET.

Du kan ta kontakt med bcb eller pedersens-racing og si hva du trenger, så sender de deg det.

MorSto
24/05/12, 21:29
Den orginale oljekjøleren kjøler best, bedre enn luftkjølere, så hvis du skal ha levere temp på kjølevannet må du nokk ha en større radiator, vifte osv

Men hvis du er sta og apsolutt skal ha en luftkjøler så kan jeg anbefale BCB.no har god erfaring fra dem og de hjelper deg gjerne.

Martin.S
24/05/12, 22:06
Kjøpte sånn fra KL-racing. Ligger litt bilder av den med montering og plassering i 940 tråden min.

JonasS
24/05/12, 22:10
Den vannkjølte fitta kan du bare ta av om du skal ha sus i serken. Får også bedre plassering av oljefiltret da, blir ikke kokt av DP. Kjøper du med termostat kan du i praksis bruke så stor du vil, men tenk på plasseringen. Pedersen og BCB vet råd! ;)

motormania
26/05/12, 11:04
stemmer, får sende de en mail :)