PDA

Vis full versjon : Merkbar forskjell på 968r dyser på original B230FK motor?



Fancrashtic
24/05/12, 01:11
Ved bytte til 968r dyser, på orginal motor, er dette egentlig vits? Er det merkbar forskjell foruten forbruk? Har større turbo, chipp og mer trykk samt stor ic... Må vell ha ny pumpe eller funker det med orginalpumpe? 940 fk 95mod det dreier seg om..

PVT
24/05/12, 11:55
da jeg oppgraderte litt kjøpte jeg følgende

Bosch Gen. 3 høyohmsdyser
"0280155737" ~350cc/min@3 bar.)‏ leverer litt mer enn de orginale, men TLAO chippen justerer for dette

Bosch 910 Fuel Pump Specs:
Bosch Part Number: 0580254910
Minimum Current: 12 Volts
Operating Pressure: 72.5 PSI (5 Bar)
Minimum Flow @ Outlet: 34 GPH (130 LPH)
Fuel Pump Location: In-Line
044 pumpa er overkill men er vist hipt å ha bråker fælt
910 pumpa er stillegående og leverer mer enn den orginale (husker ikke hvor mye det var)


merka stor forskjell på gassrespons og forbruk
feks når du kruser så trenger du ikke trykke pedalen like langt ned
mye bedre å kjøpe dyser med riktig sprøyte bilde de dysene du nevner er det alle kjøper som spruter 2 stråler rett i sideveggene på innsuget det er jo 16v dyser
mens de jeg kjøpte har kon sprøytebilde med mye bedre forstøving er 4 små dyser i hver dyse
http://www.youtube.com/watch?v=VfynoxL2RZI kan jo se selv her

tenker hvorfor kjøpe større når nyere er bedre, samme gjelder turboer :P

Fancrashtic
24/05/12, 19:16
Skjønner, med en litt kvassere kam så er vell alt bra og litt til :p Blir vell noe det samme jeg gjør da, så lenge en ikke har planer om å fyre motoren opp med sykt med gamp så funker det der helt kanon kan jeg tenke meg.

Daniel V
26/05/12, 01:43
§8 Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om. Titler som ”hjelp”, ”se her”, "B230F" skal ikke forekomme.

Endret det for deg denne gangen :) Bare pass på dette neste gang du poster en tråd :)

Mvh Daniel V.

JonasS
26/05/12, 11:41
Du vil trenge 3"lmm samt bensintrykksreg. skal du få dette til å funke godt. 968dysene leverer vel en 440ccm3 elelr deromkring.
Søk på emnet, finnes side opp og ned rundt dette.