PDA

Vis full versjon : mistet moment :S



Steffen91
22/05/12, 23:26
fint lite moment i vogna, og mistenker at det er etter kambytte..
hadde samme problem med forje bilen, bare at da var det null moment når jeg fikk turtall, noe som ordna seg når jeg stilte tenninga.
mente jeg hadde hørt at man ikke trengte å stille tenning når man bytter fra m til a kam på b230f, men er det noen som har noen andre erfaringer med det, eller om det er andre modifiseringer som burde vert gjort i tillegg?

taqkker for svar
mvh. steffen:)

850GLTsilver
23/05/12, 08:29
Veldig lite ventilspill?

Steffen91
09/07/12, 23:16
har bytta motor nå. f det også.. den går ganske bra, men er fortsatt lite kraft på et vis.. fikk en kompis som er mekaniker til å prøve den en tur, han prøvde å sladde men det funka veldig dårlig, til og med på blaut asfalt. han hadde heller ingen anelse om hva det kunne være i og med at bilen går veldig bra ellers :S
fant ut at tankpumpa var gåen, så bytta den. har ikke bytta pumpa under, vet ikke hvordan tilstand den er i, men suser å durer, så den funker hvertfall. også fant vi litt olje i lmm, som stod på gamle motoren, så bytta den også. bytta plugger også.
eneste feilkoden jeg får på diagnoseboksen er egr, som vi tok vekk, å som jeg har forstått det så har ikke den så mye å si "/

hva bør jeg sjekke nå? :S
masse takk for respons :)