PDA

Vis full versjon : Hvor mye trimmer dere en FK før den blir ubrukelig som hverdagsbil?



Feiltenning
21/05/12, 10:53
Som topic sier. Hvor mye trim kan man slenge på før bilen blir teit å kjøre med til daglig? Til å fra butikken, i kø ol.
Vil f.eks. et godt 300hk oppsett på rundt 250-300hk kunne brukes?

Jeg bare lurer av ren nysgjerrighet. Hadde vært fint om det kansje ble en liten diskusjon her :p

JonasS
21/05/12, 12:10
ikke noe problem å kjøre med "300-kittet", det går ikke så vilt som man skulle tro..:) Jeg mener det oppsettet er det riktige for en brukis.

howdini
21/05/12, 14:43
Kommer ann på øye som ser.....Du kan fint kjøre med over 400+
Men med det kommer det en del ulemper som:knallhard clutch, bensinforbruk og støy og det LILLE usikkerhets momentet "drifts sikkehet".

Batland
23/05/12, 07:55
Som topic sier. Hvor mye trim kan man slenge på før bilen blir teit å kjøre med til daglig? Til å fra butikken, i kø ol.
Vil f.eks. et godt 300hk oppsett på rundt 250-300hk kunne brukes?

Jeg bare lurer av ren nysgjerrighet. Hadde vært fint om det kansje ble en liten diskusjon her :p
Hva som oppfattes som "Ubrukelig som hverdagsbil" og "teit å kjøre med til daglig" vil variere fra person til person.
Jeg kjenner til folk som kjører med det mest ubrukelige dritet, men som likevel sier at de er aldeles stålende fornøyd.
Budsjettet spiller også en rolle, men av suverent størst betydning er hvor brutalt redskapen misbrukes.
Hvis man er en nødeløs og brutal autokiller psykopat så ødelegger man det meste med bare 250 hk.
Er man hovedsaklig ute etter skryteprivelegier og har effekt og dreiemoment tallene "til pynt", da er ikke 400 + hk ett problem i praksis.

turb00le
23/05/12, 16:09
Spørs akkurat på høyrebenet.
Som batland sier, ikke noe problem med 400hk+ motor.
Men dersom en bruker dette fullt ut og er glad i sladding og børning så vil du få ett lite problem med "påliteligheten".
Har også en del å si hva som benyttes av clutch.

Jonas Soldal
23/05/12, 16:45
Om du bygger motoren "skikkelig" (dette er shvertfall min mening dvs. at du ikke bruker billige kina deler) og bygger motoren for ett bredt register bør vel bare lommeboka sette begrensning for hvor mye hester du kan ha i hverdagsbilen din :)
Vet om flere som har mellom 400 og 700hester i hverdags bilene deres.
Edit: ikke i fk :P
Største problemet er vel hva biltilsynet sier om de stopper deg :P

turb00le
23/05/12, 20:44
Det er derfor det er ett poeng å heller modifisere original innsug og eksosmanifold samt
bruke sorte slanger og sortlakkerte rør. I motsetning til en del her inne som skal ha turboen halvveis gjennom panseret
med en stor feit blå samco slange som går inn i ett speilblankt rør.
Sånt noe blir det krig av.

Jonas Soldal
23/05/12, 20:59
Korrekt!!! :D

Feiltenning
23/05/12, 22:37
Det er derfor det er ett poeng å heller modifisere original innsug og eksosmanifold samt
bruke sorte slanger og sortlakkerte rør. I motsetning til en del her inne som skal ha turboen halvveis gjennom panseret
med en stor feit blå samco slange som går inn i ett speilblankt rør.
Sånt noe blir det krig av.

Akkurat det der er jeg veldig enig i. Jeg liker at ting ser anonymt ut. Og som du sier, så vekker det mindre oppsikt blandt folk man vil ha lite oppmerksomhet av :p