PDA

Vis full versjon : Oljepumpe og div spm rundt b234f.



AndreasO
20/05/12, 23:52
Er det bare å skru løs å røske bort balanseakslene som sitter på hver sin side på b234 blokka?For de er vell ikke til noen nytte?
Hva er best av 230 oljepumpe kontra 234 pumpe som sitter i registeret?

-Andreas

Feiltenning
21/05/12, 10:19
Det går olje gjennom balanseakslene. Men jeg har sett folk plomberer oljetur/retur ved fjerning av balanseaksler.
Selv kjører jeg bare uten reima til disse akslene. Dette har fungert flott i snart 2 år.

AndreasO
21/05/12, 11:21
Detta skal bli et turbobygg på ca 450 så vill helst fjerne unødvendigt dritt. Er de bare for og fjerne vibrasjoner eller fungerer det som en slags hjelpepumpe?

Feiltenning
21/05/12, 17:19
Så vidt jeg vet er det kun for å balansere motoren/jevne ut vibrasjoner. Rekke firere har vist en tendens til å riste. Når jeg søkte rundt om det gikk å fjerne reima, så endte jeg opp med å konkludere med at de er der kun for å bedre komfort.
Som jeg sa over, så bruker folk å fjerne akslene. Men da må oljetur/retur på hver aksel plomberes/tettes. Dette har jeg sett bilder av i en eller annen prosjekttråd. Prøv å søke litt.

Jeg har på ingen måte erfaringer med motorbygg i de dimensjoner som du planlegger. Jeg repeterer bare informasjon jeg har lest meg til på dette forumet.

AndreasO
21/05/12, 20:32
aaaa, Takk for svar! men hva er best av 234 pumpa og 230 pumpa? pleier folk bytte til anna drev på pumpa?

Feiltenning
22/05/12, 09:40
Det lurer jeg på selv. Men på B234F blokka er det hydrauliske løftere. Dette krever vel litt olje. I senere B230FK er det jo underspyling. Hvem som fløder mest av de pumpene aner jeg ikke, men folk klarer seg med 230 pumpa og hydrauliske løftere.

Jeg kan desverre ikke hjelpe med mer. Men jeg vet det er ett par stykker på forumet som har bygget 16V+t. Prøv å endre topic'en din, så kansje du får mer napp :p

AndreasO
24/05/12, 08:40
Hmm, lurer på om jeg skulle ha skaffa meg en b204 pumpe. Men må vell være et drev i stål eller noe som er å få kjøpt?

Feiltenning
24/05/12, 15:50
Mener å ha lest om noe sånt i min "quest for knowledge".
Disse gutta har mye info om 16V + Turbo: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=26609

kermitt
24/05/12, 17:04
Behold B234 pumpa ;) Jeg mener V20T har lagt ut bilder noen plass som viser hvordan han har tetta hullene etter balanseakslingene.