PDA

Vis full versjon : V70 2001 2.0t turbotrykk trøbbel



Rallyket
20/05/12, 21:38
Heisann
Har da problemer med min volvo v70 2.0t 2001 modell.

Nylig så er nytt gasspjeld byttet og nytt montert av Jorkjend Skien, trykkrør fra intercooler til gasspjeld er byttet,trykkrøret over motoren er byttet.
Ny lmm er montert tidligere og ny og større turbo(19t) er montert.
Bilen har vært helt fin frem til i dag. Turbotrykket ligger på 0.5 og jeg har kjørt med det i flere uker uten problemer.
Bilen er ikke kjørt hardt, bare noen gasspådrag av og til men ikke ofte.
Bilen var i orden senest tidligere i dag, kjørte en liten tur med vanlig kjøring og parkerte den.
Når jeg skulle ut igjen så var problemet der, bråker mye mer fra eksosen enn hva det gjorde tidligere i dag. Har hatt bilen på tomgang for å høre etter lekasjer men så vidt jeg hørte kunne jeg ikke høre eller se noe lekkasje. Har turbotrykksmåler montert i bilen og nåla går ikke over 0 når jeg gasser på, virker ikke som om turboen får bygd opp trykk uansett hvor lenge jeg gasser på. Har sjekket slangen osv i motorrommet uten å finni noe som har hoppet av.

Noen som har tips ?

Rallyket
21/05/12, 11:49
Problemet er nå løst :)

FroBe
21/05/12, 13:57
Og da ble vi nysgjerrig på å få vite hvordan problemet er løst.
Tre timer på verksted med bytte av mange deler, eller en skjult slangeklemme som ikke satt godt nok fast?

Vatnehol
21/05/12, 15:00
tcv eller solnoiden på kammen?

turboV7O
24/05/12, 09:58
hehe det var wastgate stage som løsnet fra wastgaten for rallyket hadde prøvd å vere møkkanikker å stille på turbotrykke å endte med å skru ut staget så det datt av hehe ;) men man lærer av feil eller hva ket ?