PDA

Vis full versjon : FK skal inn i 90-mod 740. Nødvendig med bytte av dash?



Feiltenning
20/05/12, 17:52
Jeg har en 1990 740 GLT med LH 2.4 nett. Nå skal 16V'n ut til fordel for en FK.
I forbindelse med dette så lurer jeg på et par ting.

Ledningsnettet i motorrommet:
Jeg har spylevæsketank på "feil" side, er det mulig å flytte ledningene til tanken over til andre siden, eller må det klippes og loddes?
Formotstander. Disse vet jeg må loddes inn.
LMM. Min står på det som kommer til å bli trykksiden. Dette ser jeg ikke som et minus da jeg kan bruke dumpventil. (Veivhusventilasjon må isåfall legges til catchtank eller lignende)

Er det lettere å bytte hele motornettet med originalnettet til delebilen hvor FK'n kommer fra? (1996 945)
Hvis jeg skal gjøre det, må jeg da bytte om dash? Hvil isåfall nettet fra 945'en passe på det som blir igjenn av nettet til 740'n?

Til slutt. Er det noen fordeler eller ulemper med det ene nettet i forhold til det andre? Jeg vet at 945 nettet har OBDII kontakt for feilsøking, men jeg har laget fungerende feilkodeleser til dette, så det er ingen faktor.

Håper på litt inspill her :)

Martin.S
20/05/12, 18:02
Det absolutt letteste i mine øyne er å få tak i et LH2,4 nett fra en 240 og bruke det sammen med denne Guiden (http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-%28oppdatert-02-03-10%29)

Så kan du forlenge ledningene som ikke passer om det er nødvendig. Jeg brukte denne oppskriften når jeg satte turbomotor i en 760.

Feiltenning
20/05/12, 18:07
Det absolutt letteste i mine øyne er å få tak i et LH2,4 nett fra en 240 og bruke det sammen med denne Guiden (http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-%28oppdatert-02-03-10%29)

Så kan du forlenge ledningene som ikke passer om det er nødvendig. Jeg brukte denne oppskriften når jeg satte turbomotor i en 760.

Mener du det er lettere selv om jeg allerede har LH2.4 i bilen? Bare at mitt LH2.4 er for sugemotor

volvoRsport
20/05/12, 18:10
Det absolutt letteste i mine øyne er å få tak i et LH2,4 nett fra en 240 og bruke det sammen med denne Guiden (http://forum.vccn.no/showthread.php?2521-Guide-fra-A-til-F-FK-FT-%28oppdatert-02-03-10%29)

Så kan du forlenge ledningene som ikke passer om det er nødvendig. Jeg brukte denne oppskriften når jeg satte turbomotor i en 760.


Siden han allerede har LH2,4 i bilen så vil det vel være bedre å gjøre de få tingene som trengs (ledninger til LMM, formotstander/evnt. andre dyser) istedenfor å bytte hele nettet?

R.G
20/05/12, 18:13
bruk ledningnsnettet du har i bilen fra før. det er lh 2,4, og må gjøres samme med ditt ledningnsnett som med 240 ledningnsnett. forlenging av kabler o.l.

jeg ville ikke begynt å bytta til motornett fra 96 940 grunnet dem har nyere kontakter, og obd 2 tror jeg, og diverse ledninger er byttet plass osv.

du har alt opplagt i bilen din nå. så er bare å forlenge spylerkontaktene, hvis det ikke allerede ligger kontakter til det i hjørne ved batteri.

Jan turbo
20/05/12, 18:14
Bruk det nettet som sitter der fra før,det er jo der allerede. Da har du jo speedosignal og alt annet iorden fra før.

Sondre93
21/05/12, 16:28
Kan du ikke bare hive i motoren sånn som ting står fra før? Det du gjør er å setter LMMen på trykksida, bytter til powerfilter som du foreksempel legger over batteriet. Da trenger du ikke å forlenge noen andre kabler enn di som skal på formostanderen(kommer ann på hvor du velger å sette den).

Bytte ledningsnett er iallefall tull når du allerede har lh2,4. Mye arbeid for lite. Bare husk å bytt hjernene:)

Feiltenning
21/05/12, 17:13
Jeg er klar over at det går fint med litt mod å bruke mitt originale nett. Jeg spekulerer bare i sånne dumme ting innimellom :p
Tenkte kansje det var enfordel med 940 nettet inni bilen av en eller annen grunn. Liker dashen der bedre, men det blir jo mye jobb for ingenting da. Nei takk for innspill folkens. Ser ut som jeg kjører den letteste utveien uansett ;)