PDA

Vis full versjon : Sliter med lading på F motor



Vetle
20/05/12, 10:30
Har handla en 240 1989 modell sedan nå men sliter med lading så må trille igang bare å det er litt kjedelig hehe men han jeg kjøpte den av har bygd inn stort annlegg som suger mye strøm så er 1 batteri og stor kondensator baki i tillegg å han lurte på om det var det som kunne gjøre årsaken te at den ladinga surra litt på den bilen men skakke ha noe å si at det er 2 batterier i bilen vel? er bare å gå over jordinga overallt på motoren regner jeg med? :)

Vetle
20/05/12, 23:31
skal ikke ha noe med at det er 2 batterier vel? det jeg egentlig lurer på :) legger opp nye jordinger til batteriet forran i bilen i morgen i alle fall..

kermitt
21/05/12, 00:54
remote til anlegget er kobla opp så det kun er på når cd spillern er på? Ofte lurt å oppgradere til større dynamo og bytte + fra dynamo til starter og batteri og alle jordinger. At det er to batteri i bilen skal ikke ha noe så si så lenge det er nok kapasitet til å lade dem.

BlåFare
21/05/12, 01:00
2 batterier så burde du ha skille rele' om det er forskjellige batterier og aldre på de.
Er det ikke skille rele' suger som oftest ene batteriet jicen utav det andre.

Nyland
21/05/12, 22:25
Men lader bilen normalt? Den lader nok når motoren går?

Vetle
22/05/12, 16:44
lader jo men er noe muffens... klarer jo å spelle men annlegget begyner å kutte om man speller for høyt og sprederene forran slutter ettervært å virke osv... men lader jo litt forsåvidt :)

Hvor får man kjøpt skille rele?

Mr. Nilsen
23/05/12, 06:45
Har splitter ny 250amp dynamo laget til 2/7/9 serie om intressant :) da bør det ikke bli for lite strøm iallfall. ta kontakt på pm isåfall :)

BlåFare
23/05/12, 07:10
bilradiospesialiste,torshow etc etc. de fleste har skillerele' men du burde ha ett stort et om du har batteri bak og foran. 2/3 av de batterien i AMP burde skillerele'et å vær på.