PDA

Vis full versjon : kamer til 5252 10v



RUNE-T5r
19/05/12, 00:51
halloen er det andre kammer å få taki til
5252 10 v motoren...??
Å går det å sette en 20v topp på min 5252 motor..??

850GLTsilver
19/05/12, 10:05
halloen er det andre kammer å få taki til
5252 10 v motoren...??
Å går det å sette en 20v topp på min 5252 motor..??

Det går an å sette 20V topp på den, men det er til nytte lik null.
Kammer til 10V burde være enkelt og greit å få tak i enten her inne eller på FINN.
Er vel en 850 med blåst toppakning som selges i deler litt ned på siden her (http://forum.vccn.no/showthread.php?42339-1995-850-selges-hel-eller-i-deler)?

RUNE-T5r
19/05/12, 10:35
fengte på litt kvasere kammer da..

mrstfu
19/05/12, 14:33
Tviler på det, da må det vel spesiallages. Ei heller passer kammene fra 20v, da denne er nettopp det, til 20v.

Regner med det er effektøkning du er ute etter her, billigste og mest driftssikre er motorbytte. Får 20v ned i noen skarve tusenlapper, mer eller mindre komplett, på finn.no.

RUNE-T5r
20/05/12, 13:48
er vel det likeste å sette in en 20v da kansje..
men man må jo bytteelnettet også da...

mrstfu
20/05/12, 16:29
Her kan nok GLTSilver glimte til, veit ikke hvor mye av elnettet som må byttes. Selve funksjonen til de ekstra ventilene er jo rent mekanisk, jegmener det er en ekstra ECU, men hva den evt er til husker jeg ikke.

GLT, kan ikke du lage en liten gjennomgang på de elektriske forskjellene mellom 10v og 20v? Skal dnart gjennom motorbytte jeg og, forhåpentligvis.

Marius Skau
20/05/12, 16:32
Du kan kjøpe min 850 glt 2.5 20v som delebil Rune ^^

850GLTsilver
20/05/12, 19:03
Her kan nok GLTSilver glimte til, veit ikke hvor mye av elnettet som må byttes. Selve funksjonen til de ekstra ventilene er jo rent mekanisk, jegmener det er en ekstra ECU, men hva den evt er til husker jeg ikke.

GLT, kan ikke du lage en liten gjennomgang på de elektriske forskjellene mellom 10v og 20v? Skal dnart gjennom motorbytte jeg og, forhåpentligvis.

Er såpass mye forskjell at skifte av kabelnett i motorrom er å anbefale.
Er delt i to motorelektronikken på 20V samt at det sitter litt ekstra saker som VVIS som også skal ha sin styring.
Kammene er inntil 1998 rent meaniske og uten styringer, deretter kom VVT, med styring til dette. Lar seg skippe om man ikke gidder ta det med.
Regn med betydelig arbeide om man skal konvertere uansett.
Skal se om jeg ikke setter opp ei komplett liste med henvisninger til hva og hvor.