PDA

Vis full versjon : B23et drukner i bensin



SimSme
18/05/12, 11:13
Hei folkens. Jeg har et problem med min b23et, den drukner i bensin. Jeg har bytta kaldstartføler, bensintrykksregulator og sjekka choken så den ikke står åpen. Noen som veit hva jeg kan sjekke mer? Eller veit hva som er feil?

Mvh Simen

Foe
18/05/12, 14:55
Du sier du har sjekket kaldstart føler. Du mener da termotid kontakten bakerst på toppen på innsug sida?

MVH Frode

SimSme
18/05/12, 15:24
Ja det blir vel den det, den med en sånn føler som går inn i toppen?:)

Foe
18/05/12, 17:43
Har vært borte i problemer med den føleren før.. Bilen drukna i bensin, og fikk lange stikkflammer og sot dotter ut av eksosen..
Da brukte den 2,5 l på mila.. Bare nappet av kontakten til giveren og da gikk forbruket ned til det halve.. den som sitter skrått under/bak kant av bakerste innsugsrør.
Dette var da en chipet b23et

MVH Frode

SimSme
19/05/12, 09:57
Ja skjønner. Men jeg har prøvd det også, og den drukner fortsatt. Jeg har tenkt litt på om det kanskje er dysene som driver og tuller litt, men jeg veit ikke sånn altfor mye om de bilene der, så hvis du har forslag på hva jeg kan prøve så hadde det vært knall :) Takker for svar :)

Mvh Simen.

Foe
20/05/12, 00:55
Eneste jeg kan komme på i farten er defekt bensintrykks regulator, luftmengdemåler eller kaldstartdyse som lekker siden du har målt tempratursensorene.
Kjenner ikke så mye til den gamle innsprøytninga..

MVH Frode

s4nd3r
20/05/12, 02:17
håper du du har lært hjerte lugne kompresjon....
rødeXkurs. med ho anna dukka...

skjell drudd i kabel menll ,m +o temp giver og jørma, / mål ledninga... om. peep---