PDA

Vis full versjon : Fremre eksosrør 740 Turbo - hvor kan dette kjøpes?



samaron
18/05/12, 00:13
Hei!

Jeg kjøpte nytt komplett eksosanlegg til min 1986 modell Volvo 740 Turbo på Bilia for noen uker siden. Jeg kunne få alt, utenom det fremderste røret, det som går fra turboen. Denne delen var visst gått ut. Jeg har sjekket med Biltema, og de har ikke denne delen heller. Noen som vet hvor dette kan kjøpes?

Det kan nevnes at det ikke er hull i røret mitt (enda), men er litt stusselig når alt er skinnende og blankt utenom den ene rørdelen. Jeg har ikke anelse om hvor gammel, eller tynt metallet har blitt, så faren er jo at det går hull på det relativt snart.

Vindicus
18/05/12, 16:22
Hei.

Jeg ville ha ringt å hørt med Jakhelln, de holder til ved Mosjøen, Mo i Rana og Bodø, men de er spesialister på Volvo så jeg ville ha hørt med de eventuelt kan sende det til deg.

samaron
26/05/12, 19:52
Skal sjekke opp i det.

Kan det også være mulig at det fremre røret fra en 940 turbo passer? Hvis ikke det er en del som også har gått ut. Noen som kan bekrefte om det passer?

Jan-Einar Jenssen
27/05/12, 02:53
det passer ikke overens fra 940 pga annen vinkling på røret..

her er link til 3" downpipe. http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&CategoryID=1555&Category2ID=1808&Category3=3%22+JT+downpipe&List=1&Level=3&ProductID=21424

samaron
27/05/12, 11:37
Passer den sammen med resten av eksosanlegget da? Jeg har originalt eksosanlegg, trodde ikke det er 3 tommer?

Jan-Einar Jenssen
27/05/12, 15:51
Passer den sammen med resten av eksosanlegget da? Jeg har originalt eksosanlegg, trodde ikke det er 3 tommer?

nei, det passer ikke med resten desverre. men en overgang fra biltema/mekonomen osv gjør susen ;) jeg personlig ville oppgradert til 3" hele veien :)

samaron
27/05/12, 20:01
Jeg vil ikke ha 3 tommers eksosanlegg. Føler det støyer unødvendig mye, liker bedre det stillegående originale. Det blir vel fort ganske tullete å blande sammen forskjellige størrelser og bruke overganger? Rart at ingen lager den rørstussen lenger.