PDA

Vis full versjon : Spiller i 740 - Kabelrot



Storførti
17/05/12, 23:50
Hei hei. Var på tide å koble spiller i nybilen(89' 740). Den gamle eieren har rett og slett klippet lederne rett av, og jeg ønsker å koble dette over til ISO. Problemet er at det er 12 ledere fra iso greia, mens det kommer 16 fra bilen, og nesten ingen av fargene stemmer overens.

Her er lederne ut fra bilen.
http://img88.imageshack.us/img88/4938/20120518002319n.jpg
1 orange
2 gule
2 blå
1 hvit
2 grå
3 svarte(identiske)
5 grønne

Her er ISO'en som skal kobles på.
http://img21.imageshack.us/img21/5134/20120518002529.jpg

Hva skal hvor? Jeg er relativt ny på kobling av anlegg i bil, så en eventuelt forklaring på hva de forskjellige fargene ut fra bilen gjør hadde gjort meg hakket klokere :)

850GLTsilver
18/05/12, 12:51
Farger/koblinger er som følger:

Grønn/Rød = + 12V konstant
Orange = + 12V ACC (tenning)
Grønn/Grå = +12V remote/antenne
Blå/Gul = Venstre front høyttaler +
Grå/Hvit = Høyre front høyttaler +
Blå = Instrumentlys
Hvit = Venstre front høyttaler -
Grå = Høyre front høyttaler -
SORT = Chassis 0V jord.

Gul/Brun = Venstre bak høyttaler +
Grønn/Brun = Høyre bak høyttaler +
Gul/Grå = Ventre bak høyttaler -
Grønn = Høyre bak høyttaler -

Som du ser så er det avvik i fargene på de ledningene du viser til, noe som kan skyldes at det er gjort ytterligere koblinger i bilen din som ser ut til å lage litt vansker for deg.
Spørs om du blir nødt til å følge de ledningene helt til stedet de går, for å være sikker.

Jeg har her gjengitt koblingene som er for standard radio, men klikker du HER (http://www.morgis.net/Volvoforum/Brosjyrer-info/Volvo%20koblingsskjemaer/700/volvo_740__1989.pdf) så finner du komplett koblingsskjema for bilen din.

Lykke til.

Storførti
03/09/12, 12:27
Den blå er instrumentlys, men hvordan skal den kobles for å få lys i instrumentet? Når den kobles sammen med ignition ledningen(orange) får jeg lys i dashen når tenninga er på, men så slåes det av når jeg slår på hovedlyset :S

Hvor skal den blå ledningen gå for at jeg skal få lys i dashen hele tiden når tenninga er på?

havbre
23/04/14, 21:22
er det to kontakter orginalt på 740 til spiller? den hvite til høytalere? og er det en svart til strøm?

850GLTsilver
23/04/14, 23:08
Årsmodell?
(Bare for å filtrere bort eventuelle endringer som kan være gjort. )

havbre
07/05/14, 08:40
88 modell! har en hvit den er sikkert til høgtalere... og jeg finner ikke igjen strømmer(svare) eller hvilken farge den er... tror den har forsvunne under dashen enplass... hvor kan jeg finne den tru?... takk for svar

850GLTsilver
12/05/14, 15:36
Den første gruppa jeg skrev opp ender i en hvit ni-polt kontakt

Grønn/Rød = + 12V konstant
Orange = + 12V ACC (tenning)
Grønn/Grå = +12V remote/antenne
Blå/Gul = Venstre front høyttaler +
Grå/Hvit = Høyre front høyttaler +
Blå = Instrumentlys
Hvit = Venstre front høyttaler -
Grå = Høyre front høyttaler -
SORT = Chassis 0V jord.

Disse ledningene er som regel greit samlet i en egen strømpe (omspunnet av tape)

havbre
15/05/14, 14:14
takk skal du ha! :)