PDA

Vis full versjon : Minijack til stereo



JonnaV70
16/05/12, 17:53
Hei!
Jeg ønsker å legge opp en minijack til stereoen, er det noen som har erfaring med dette på HU605 eller hva det nå var den hette.
Setter pris på alle tips :)

Børge Vikebø
16/05/12, 18:01
HU-603 kanskje.

IMIV er et alternativ der, kan bestilles fra imiv.ca . Har det i min, bare som iphone/ipodadapter og da har jeg kontroll over spotify eller musikklistene på telefonen via bilens rattkontroll etc.

Alternativt finnes der noe som heter groom, noe fra acb.no samt www.bilradiospes.no har om du leter etter merkespesifiserte ting på siden deres.

TommyG
16/05/12, 18:52
Jeg har en sak som en kar fra det svenske forumet har snekret sammen, men irriterer meg litt over "turtall susing" når jeg lader mobilen samtidig som jeg spiller musikk. Pluss en bitteliten tikkelyd. Er det noe av de tingene på imiv og grom?

FroBe
16/05/12, 18:57
Jeg har en sak som en kar fra det svenske forumet har snekret sammen, men irriterer meg litt over "turtall susing" når jeg lader mobilen samtidig som jeg spiller musikk. Pluss en bitteliten tikkelyd. Er det noe av de tingene på imiv og grom?

Typisk jordsløyfe.
Jeg løste tilsvarende problem med MP3-avspilling på min GPS ved å montere en 12V/5V DC/DC-modul som galvanisk skille og koble USB-kabelen til den. Et annet alternativ er å kjøpe et galvanisk skille for lyd.

JonnaV70
16/05/12, 19:04
Har verken Iphone eller Ipod, så spørs om de systemene utgår. Finnes det en mulighet for bare å koble opp en minijack eller noe på auxiliary-inngang?

Børge Vikebø
16/05/12, 19:04
Imiv har jeg ingen støyproblemer med!! Den er knakende god :)

FroBe
16/05/12, 21:03
Denne (http://acb.no/Details.asp?ProductID=2317) kan spille MP3 hvis du dytter inn et minnekort eller minnepinne, alternativ kan du plugge inn en medfølgende Line-IN kabel med minijack hunn i enden. Koster kr 890 + frakt og fungerer helt greit. Om den lager ulyder under lading vet jeg ikke da jeg allerede har galvanisk skille på 5V i bilen.

boris2k
17/05/12, 03:21
Denne (http://acb.no/Details.asp?ProductID=2317) kan spille MP3 hvis du dytter inn et minnekort eller minnepinne, alternativ kan du plugge inn en medfølgende Line-IN kabel med minijack hunn i enden. Koster kr 890 + frakt og fungerer helt greit. Om den lager ulyder under lading vet jeg ikke da jeg allerede har galvanisk skille på 5V i bilen.

Har denne, som du kan få kjøpe for 500 kr + frakt, da jeg har bestilt Imiv sin pga. at denne har full støtte for Iphone.
Send meg en PM om du er interessert..:)

JonnaV70
27/05/12, 13:02
Noen som vet om imiv fungerer på android, eller er det bare apple?