PDA

Vis full versjon : Remote til 3 forsterkere



Hvkk
15/05/12, 14:14
Hei, jeg bare lurer på en lur løsning til remote-kabelen til forsterkerene.
Problemet mitt er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal ligge det opp når jeg skal ha 3 forsterkere.

Noen med en lur løsning på dette?
-En kabel fra front som deles bak?
-Tre kabler fra fronten?

Tore
15/05/12, 14:32
Spiller vel mindre rolle sålenge alle tre forsterkerne får remote-signalet; eneste signalet brukes til er jo å slå på forsterkeren, går jo hverken strøm eller sensitivt signal i den...

Hvkk
15/05/12, 14:45
Takk, då tenker jeg at jeg prøver å gjøre det på den enkle måten med en kabel først. Men hørte noen snakke om at det var mulig å overbelaste remote kanalen i spilleren.

Kem041175
15/05/12, 14:53
Hei! Jeg hadde to forsterkere med en kjølevifte til hver. Kjøleviftene og forsterkerene ble styrt av remotesignalet fra spilleren over et vanlig Bosch lysrele. Dette for ikke å overbelaste remote utgangen på spilleren. Plasserte releet baki, koblet til Batteri + /- og alt som skulle styres. Bare et tips hvis du får problemer..

850GLTsilver
15/05/12, 20:33
Takk, då tenker jeg at jeg prøver å gjøre det på den enkle måten med en kabel først. Men hørte noen snakke om at det var mulig å overbelaste remote kanalen i spilleren.

Kan i aller verste fall være mulig ja.
Løsning på det: La remoten gå rett til et rele. (spolen)
Koble direkte + fra batteriet inn på relekontakt (30), og ut fra lukkende relekontakt(87) henter du så strøm til remoteinngang på så mange forsterkere du vil.

todleif
16/05/12, 10:19
Det enkleste er å bruke remotesignalet som spilleren får. Er vanligt at remotesignalet ifra spilleren holder til 2 forsterkere. Med meir enn 2 forsterkere må det brukes relé. (men da er det enklere å bruke spillerens remote til forsterkerene og)

Hvkk
16/05/12, 11:13
men tror egentlig at jeg bare kobler det på et rele, har ute så passe mye interiør at det er en lek å trekke kabler. Tusen takk for hjelpen folkens.

todleif
16/05/12, 11:25
Ok. Med mitt forslag so trenger du ikkje relé, jord og 12v.
Er berre å bytte om bakpå spilleren, men det er du som bestemmer.

Phillip
16/05/12, 15:46
Du kan jo bare ta strøm fra baklysene eller noe annet i bilen som går på når du vrir nøkkelen en gang!:) jeg har min på sigarettenneren.

Hvkk
17/05/12, 11:08
Hmm.. Så noe så "enkelt" som remote til forsterkere er ikke så enkelt. Men koble på baklykten virker jo genialt, men ser nermere på dette i morgen når jeg har planer om å gjøre ferdig ting inne i bilen. Igjen tusen takk alle sammen, og gratulerer med dagen.