PDA

Vis full versjon : Xenon i tåkelys 09 V50



qrius
14/05/12, 21:18
Er det noen som har montert xenon i tåkelysene på en V50? Er det eventuelt enkelt? I andre biler jeg har hatt har jeg måttet kutte en del i lyktene og slikt, men håpet å unngå det i V50'en?

Svirre
14/05/12, 22:04
Mener å huske det sitter et blendelokk foran pæra der du stikker den inn for halogenpærer. Hvis det er det så er det bare å klippe den vekk/evt bøye bort. Xenonpæra og monteringa skal i seg selv ikke være så stort problem. Eneste er å lage gjennomføring i lokket over pæra bak.

gull pilen
15/05/12, 06:57
Er det noen som har montert xenon i tåkelysene på en V50? Er det eventuelt enkelt? I andre biler jeg har hatt har jeg måttet kutte en del i lyktene og slikt, men håpet å unngå det i V50'en?

xenon har INGENTING itåkelys å gjøre... du vil blende alle du møter på din vei... putt heller i led pærer...

qrius
15/05/12, 12:42
Dersom lyktene stilles ned er jeg ikke enige i at di blender, men nok om det.

har du tips til LED-pærer da? Prøvde det på 850'en, og det var jo ikke lys i det hele tatt.

gull pilen
15/05/12, 14:14
Dersom lyktene stilles ned er jeg ikke enige i at di blender, men nok om det.

har du tips til LED-pærer da? Prøvde det på 850'en, og det var jo ikke lys i det hele tatt.

h11 led pære med linse så får du konsentrert lyset litt mer.. er ikke høydejustering på tåkelysene på v50 så du vet om det...

qrius
15/05/12, 17:51
Går H8 og H11 om hverandre?

Det er ikke elektrisk høydejustering nei, men er manuell.

C.Erstad
15/05/12, 18:51
kjøp heller de nye orginale led lyktene på V50!

Mye penere enn møkkaledpærer :)

Ivar Hestø
16/05/12, 00:25
kjøp heller de nye orginale led lyktene på V50!

Mye penere enn møkkaledpærer :)

Nye led-lykter ?? Bilder?

Anders
16/05/12, 01:42
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/V50/2011/D3/Manual/L.H.D/ShowDocument/VCC-449628
1478

Ivar Hestø
16/05/12, 14:55
Sklir disse rett inn i en 09 modell ? Tenker på can-bus, fester etc ?

gull pilen
16/05/12, 15:52
Har vært på volvo å spurt i dag og disse orginale led lyktene selges i sett og koster 3000kr.. Så etter min mening er det ikke helt verdt det da..
Han på delelager jeg snakket med va usikker på om dette var kompatibelt med min 09 mod v50

Ivar Hestø
16/05/12, 16:47
Hmm, må vel begynne å tråle litt svenske sider å se om det har vært gjort før. Jeg har disse svingbare lyktene, og i de så er det LED-parklys med blålig farge som ikke er utskiftbar, så hvis de hadde passa, så hadde en jo kunne fått taki fra et svenskt huggeri.

AndreLuddvik
17/05/12, 09:23
Hmm, må vel begynne å tråle litt svenske sider å se om det har vært gjort før. Jeg har disse svingbare lyktene, og i de så er det LED-parklys med blålig farge som ikke er utskiftbar, så hvis de hadde passa, så hadde en jo kunne fått taki fra et svenskt huggeri.

Jeg har samme lyktene på 08modellen min, så syns ikke det var noe fint med halogen lysa.

Jeg skal til sverige i sommer å ta service, tenkte da å forhøre meg om disse lyktene. Jeg har en tråd her på forumet hvor prisen på 612SEK/ stk ble nevnt. Så tenkte å handle et par hvis dette er reel pris. Kommer jo knapt over en tusenlapp da =)

Og hvis de ikke passer, er det jo ikke noe problem å få solgt disse om et par år når folk begynner å få steinsprut og lign. i sine orginale lamper. =)

Ivar Hestø
17/05/12, 14:12
Må gjerne holde oss oppdatert, for hvis dette er reell pris, så er det jo meget gjennomførbart :)