PDA

Vis full versjon : Orginale LED kurve / tåke lys?



AndreLuddvik
14/05/12, 17:01
Sett noen V50er kommen kjørende med det som ser ut som 4 LED i hvert kuve/tåkelys? Er dette noe man kan sette over på de "eldre" 2008 modellene uten å få problemer med elektronikken? Ser ut som at de nye 2012 modellene blir levert med dette fra frydenbø?

Koster vel kanskje en formue de lampene?

Ser litt teit ut når alt annet er dioder eller xenon orginalt, så har man "glødegule" tåkelys.

gull pilen
14/05/12, 19:17
Enig med deg i det... Har tenkt tanken på min og... Har gjerne skaffet led pære som passer rett i lykten som en backup løsning..

R_Chris
14/05/12, 21:21
Skal ikke være noe problem for 2008 og oppover. Bytter bare ut hele lampen. Koster en 621 SEK så vidt jeg kan huske per lampe. Søk på jagrullar.se, der ligger det mer utfyllende informasjon, samt delenummer.

AndreLuddvik
17/05/12, 10:09
Skal ikke være noe problem for 2008 og oppover. Bytter bare ut hele lampen. Koster en 621 SEK så vidt jeg kan huske per lampe. Søk på jagrullar.se, der ligger det mer utfyllende informasjon, samt delenummer.



Då har jeg sett en del på siden der og fant denne tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=31&t=66307&st=0&sk=t&sd=a&start=60


Dette innlegget følte jeg svarte på mitt spm. Har jo aktive xenon per dags dato, og de vanlige kurvelysene. Så ser ut som at man kan laste inn programvaren og bytte til LED kurve lys, så blir det helt likt til 11-12modellene.

Prisene på kurvelysene varierer litt ser det ut som, men 650SEK/stk er vel det de fleste har betalt der borte. Pluss ca 350SEK for programvaren.



Re: Tillbehör hos Volvo, Varselljus LED
av CrossFireX sön 07 aug 2011, 15:33

hanss skrev:
Var också av den uppfattningen att om man har ABL så behöver man inte byta omkopplaren.. Bara byta mjukvara i den...

ABL har ju ljussensor. Den "nya" ljusomkopplaren har ett "A" istället för "ABL". Det är dock samma omkopplare. Vid ljusa förhållanden används DRL, och vid mörkare förhållanden tänds halvljus (Med ABL) vill man inte ha ABL så får man vrida själv. Fast detta vet du redan. Men så här har jag förstått det i alla fall. Detta är ju logiskt eftersom Volvo bygger inte helt nya bilar till varje utrustnigspaket. Utan de bytar/lägger bara ut/till vissa delar. Ibland finns ju till och med färdigdragna kablar.

Så jag tycker det borde vara så här, om man har dimljus och ABL från början, krävs endast mjukvaran och varselljusen.


Stod lengre nede i tråden at ikke VIDA tillot å laste inn den nye programvaren :(

AndreLuddvik
17/05/12, 10:21
Her er et sett til salgs hvis noen skal til gøteborg de neste dagene, han vil selvfølgelig ikke sende.........:rolleyes:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=79587&p=630128&hilit=v50#p630128

Ivar Hestø
18/05/12, 11:05
Var i kontakt med den lokale volvo-forhandleren idag, og han kunne gi meg en pris på 1470 ink moms pr lykt. Ingen som har oversikt over nøyaktig pris på disse ifra sverige ? Ser han selgeren på annonsen skriver at prisen er godt over 1000 kr stk , og andre skriver rundt 600 sek...

AndreLuddvik
18/05/12, 11:25
Er vel bare å ringe til en av volvo brandt forhandlerene i sverige.

Ivar Hestø
18/05/12, 15:57
Var forresten innom å så på en c70 som hadde disse, men forhandleren hadde det tydeligvis for mørkt i salgslokalet(?) til at den skrudde det på. Gikk automatisk over til nærlys...

Ivar Hestø
20/05/12, 16:07
Da ser det ut som 2 stk Led-lykter er ervervet eskenye ifra en svenske, til den nette sum av 850 svenske riksdaler. Litt annen pris enn hva Volvo opererer med....

hakhe
20/05/12, 16:38
Kjekt, husk å legg ut bilder når du har fått dette montert da!

Ivar Hestø
20/05/12, 19:44
Will do!

Ivar Hestø
26/05/12, 09:14
Mottok de idag, tok 4 dager fra sverige. Blir montering senere idag når jeg finner igjen bilen etter gårsdagens fest :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2181.jpg

Ivar Hestø
27/05/12, 21:25
Da var lyktene montert, men er ikke så lett å få til et godt bilde av farge og slikt, når det er så lyst, men anyway.

Monteringen var meget enkel, tok hele 10 min med verktøyhenting... Tok av tåkelys-dekslet, skrudde ut en T25 torx, tok ut lykta, av med kontakt, sette kontakt på nye lys, montere og nyte. Ingen programering påkrevd :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2340.jpg

AndreLuddvik
27/05/12, 21:45
Bra det da. Du får ta et bilde når det mørkner litt :-)

Men de lyser kun med aktivering av tåkelys knappen sant?

Ivar Hestø
27/05/12, 22:20
Såklart, ingen funksjoner ble forandret. Går på tåkelysbryteren:) Eneste forandring er lystyrke og farge.

Lovet bilder i "mørket"(får bære over med bildekvaliteten, da mitt eneste kamera, er festet på en mobiltelefon ) :


Bare Led mot vegg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2353.jpg

Led og orginal xenon.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2354.jpg

gswede
28/05/12, 04:24
så bra ut det, vil det passe på 05 mod?

AndreLuddvik
28/05/12, 08:56
Vil passe hvis du har runde lykter fra før. Finnes visst noen rektangulære lykter også, da passer det ikke.

Spm er jo hvordan det er å møte deg med det lysbilde der. Er vel en del mindre konsentrert enn de orginale tåkelysene. Men kanskje ikke sterke nok til å bli et problem?

Ivar Hestø
28/05/12, 10:20
sto på huk en 6-7 meter unna å så rett på de, skarpt å se rett i, men det er jo alle lys når du ser rett i de. De lyser ikke så høyt at jeg tror det blir noe problem. Ingen som har blinka iallefall :)

aarnes
29/05/12, 09:11
Mon tro om disse vil passe bolton på C70 2007?
noen som vet ?

Ivar Hestø
29/05/12, 11:54
Nå sto jeg å så på en 2012 modell c70, og etter en del studering, så så den prikk lik ut som mine. Så jeg tipper at så lenge du har runde tåkelys, så passer de. Men er jo bare å ringe volvo å gi de delenummra som er nevnt her i tråden, så får du vel svar kjapt på det :)

Og etter å ha studert en 2007 på bilder nå, så ser de også prikk like ut... Hvis du tar av dekslet å ser, så skal det være en skrue, og to tapper på siden. Da ser du om de er like.

aarnes
29/05/12, 11:56
Nå sto jeg å så på en 2012 modell c70, og etter en del studering, så så den prikk lik ut som mine. Så jeg tipper at så lenge du har runde tåkelys, så passer de. Men er jo bare å ringe volvo å gi de delenummra som er nevnt her i tråden, så får du vel svar kjapt på det :)

Nettopp-
jeg sjekka delenr og det kommer ikke opp at det er til C70 - men om det passer er jo en helt annen sak.
tror nesten jeg bare får prøve :)

Ivar Hestø
29/05/12, 12:16
Skal du prøve, anbefales å sjekke opp de svenske forumene. Er tross alt bare en brøkdel av prisen for lysene der borte :)

RuhneV70D5
11/06/12, 13:36
Da ser det ut som 2 stk Led-lykter er ervervet eskenye ifra en svenske, til den nette sum av 850 svenske riksdaler. Litt annen pris enn hva Volvo opererer med....

Hei

Hvor bestillte du disse da ?

Volvo i strømstad skal ha 1608,- svenske pr.stk.

Ivar Hestø
11/06/12, 16:16
Jeg surfa innom et svenskt volvo-forum. Jagrullar.se, mener jeg det var, og der så jeg en som solgte eskenye. Overførte bare via paypal, og så var de i postkassen 4-5 dager senere.

Men veldig rart at de skal ha så mye, når svenskene opererer med pris på 650 kroner stk? Sikker på at dette ikke var for komplett sett med programvare ? Tross alt veldig rart om svenskene skal ha mere pr lykt enn norskene.... Programvaren koster vel en 3-400 kroner for å få lagt inn, men hos meg monterte jeg de bare, og de fungerte uten noe om og men.

R_Chris
11/06/12, 19:25
Programvaren koster vel en 3-400 kroner for å få lagt inn, men hos meg monterte jeg de bare, og de fungerte uten noe om og men.

Du vil ikke trenge noe prgaramvare for lyktebytte. Det vel heller ikke bli som de nye DRL heller, dette ble ikke standard på V50 før biler produsert i uke 46 i 2010. Skal man få DRL i "eldre" biler må man bytte ut hele lysbryteren, montere lys og laste inn programvare.

Ivar Hestø
11/06/12, 21:25
Vel å merke når man har active bending lights, så kan man laste inn, da denne har lys-sensor som oppdager når det er lyst ute, å automatisk skrur av svingingen på lysene, da denne ikke trengs når det er dag. Men i mitt tilfelle gadd jeg ikke å laste inn, da mine går kun som kjørelys sammen med parklys. Liker ikke å bli overkjørt av elektronikk :)

RuhneV70D5
15/06/12, 10:01
Helt enig :)

AndreLuddvik
15/06/12, 10:55
Har du en bil før MY10, (2010) Godtok ikke volvos software program å laste inn programmet for DRL.

Stod det på en svensk side. Har selv aktive xenon, men har en 08 modell, så tviler på at det går da, siden svenskene ikke fikk det til.

Men hadde vært gøyt å prøve, hvis noen volvoansatte har lyst å kaste seg over det. Kjedelig å betale for programvare, og så går det ikke å laste inn. =(

gull pilen
08/08/12, 06:44
da har jeg montert h11 led pærer i ene bilen min, pærene kommer fra egil werne og har linse på seg for å fokusere lyset bedre...
her fra litt avstand forran bilen:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/571.jpg
her tatt fra over panser ned mot fronten:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/08/572.jpg

AndreLuddvik
08/08/12, 06:54
Monterte de orginale LED tåkelyktene hinn dagen, men ennå ikke vært ute i mørket å sjekket lyset. Fikk tak i et par brukt fra en hugger nede i haugesund/stavanger området.

Utseende messig synes jeg at halogenlyktene ser bedre ut, pga at det er svart inne i lykten, men ellers ser det jo finere ut med lik farge på parkstripen i hovedlyktene og LED tåkelyktene.

Så ut som at du kanskje burde justert tåkelysene litt ned? Eller bare øverste bilde som lurer oss litt?

AndreLuddvik
08/08/12, 06:56
Har du en bil før MY10, (2010) Godtok ikke volvos software program å laste inn programmet for DRL.

Stod det på en svensk side. Har selv aktive xenon, men har en 08 modell, så tviler på at det går da, siden svenskene ikke fikk det til.

Men hadde vært gøyt å prøve, hvis noen volvoansatte har lyst å kaste seg over det. Kjedelig å betale for programvare, og så går det ikke å laste inn. =(



I forbindelse med dette med software, er det noen som vet om programvaren til DRL ligger i lysbryteren eller i en annen kontrollmodul? Tenker på hva som skjer hvis du tar en ferdig programmert DRL boks/bryter over i en 08 bil.

gull pilen
08/08/12, 09:35
Monterte de orginale LED tåkelyktene hinn dagen, men ennå ikke vært ute i mørket å sjekket lyset. Fikk tak i et par brukt fra en hugger nede i haugesund/stavanger området.

Utseende messig synes jeg at halogenlyktene ser bedre ut, pga at det er svart inne i lykten, men ellers ser det jo finere ut med lik farge på parkstripen i hovedlyktene og LED tåkelyktene.

Så ut som at du kanskje burde justert tåkelysene litt ned? Eller bare øverste bilde som lurer oss litt?

er mobil bilder begge disse... ser bra ut i real life og på bildene står bilen i svak helling... er led park orginalt på denne også å fargen på disse og ettermonterte led perene i tåkelysene er ca samme...

gull pilen
08/08/12, 20:03
Lite komentarer her med tanke på hvor mamgen som var interesert...

AndreLuddvik
08/08/12, 21:30
Eg prøver så godt eg kan!

V50 D3
08/08/12, 22:08
Lite komentarer her med tanke på hvor mamgen som var interesert...


Hva måtte du gi for disse pærene?
Har satt inn led i park, og hadde vært fint med led i tåkelysa også..
Ingen feilmeldinger?

V50 D3
08/08/12, 22:09
gull pilen:

Link til pærene? :D

gull pilen
09/08/12, 06:48
gull pilen:

Link til pærene? :D

http://www.autodata.no/egilverne/butikk_start.php?frm_action=400&frm_butikk=978&frm_edbnr=1182838&dummy=10

måtte vel gi 160kr for begge inkl mva og frakt.. har en kompis på et verksted som skaffet de...
så er jo et mye billigere alternativ enn de orginale led greiene og det ser helt greit ut...

V50 D3
09/08/12, 15:30
http://www.autodata.no/egilverne/butikk_start.php?frm_action=400&frm_butikk=978&frm_edbnr=1182838&dummy=10

måtte vel gi 160kr for begge inkl mva og frakt.. har en kompis på et verksted som skaffet de...
så er jo et mye billigere alternativ enn de orginale led greiene og det ser helt greit ut...


Hmmm.. Klarer du å skaffe dem for meg til samme prisen? :rolleyes:

Please :o

gull pilen
09/08/12, 15:44
Hmmm.. Klarer du å skaffe dem for meg til samme prisen? :rolleye

Please :o

Samme pris vet jeg ikke om jeg greier, må jo tross alt fraktes fra bergen til deg... Sikkert ikke så gale pris om du ringer dem å spørr pent hva prisen på 2 sånne pærer blir ferdig levert til deg...

Refinement!
22/09/12, 08:45
Er disse originale LED-kjørelysa like på V50 og S40?

gull pilen
22/09/12, 18:12
Er disse originale LED-kjørelysa like på V50 og S40?

Det mener jeg skal være likt ja.. Forskjell på før og etter facelift er vell eneste..