PDA

Vis full versjon : godkjenne 3"jt eksos på volvo 940



johnjo
14/05/12, 13:29
hei.jeg vurdere å godkjenne 3"jt eksosanlegg med cat og 2 lyddempere på min volvo 940.jeg skal ha en lydtest og co utslipptest.når jeg kjøpte eksosanlegget på bcb så fikk jeg med ett monteringsark som stå alle delene som var med og artnr som stod på rørdelene.det er dette nye eksosanlegget som bcb har fått inn.det jeg lurer på om det er nok det jeg har skrevet her eller trenger jeg noe mer papirer ellernoe.tenkte jeg skulle godkjenne eksosanlegget samtidlig når jeg skal inn å godkjenne felger.

håper på raskt svar...mvh john

johnjo
15/05/12, 14:54
trenger jeg noe mer?

R.G
15/05/12, 16:32
får EGENTLIG etter regla ikke godkjent pga ikke er E merket.


men mange har fått godkjent for det. jeg har gjort det på to biler. tok bare støytest.

johnjo
15/05/12, 18:12
får EGENTLIG etter regla ikke godkjent pga ikke er E merket.


men mange har fått godkjent for det. jeg har gjort det på to biler. tok bare støytest.

ok.da får vi bare se hvor greie folk det er på biltilsynet i elverum da:D

R.G
15/05/12, 21:27
ok.da får vi bare se hvor greie folk det er på biltilsynet i elverum da:D

elverum kan du dra deg langt unna. volvo elverum (østli servicesenter) har fått så mye klager på folk med orginale biler etter en teknisk kontroll hos bilktilsynet her. og det volvo elverum sier til folk nå, er att dem skal holde seg unna biltilsynet her når det gjelder volvo. dem er helt idiot ang volvo.

fikk ikke godkjent senkesett på en 740 engang. hadde alt i orden, og kommentarn fra biltilsynet: du kan ikke regne med å få alt godkjent selv om er papirer på alt. dro til gjøvik dagen etterpå å da ble det godkjent.

en anna 740 turbo jeg hadde med 3" jt, med to dempere og katalysator, den var helt stille omtrent, ikke antydning til bråk. støy måling lå under kravet, og ble ikke godkjent siden det var ett erstatningsanlegg uten typegodkjenning. det tilfredstiller svenske iso krav osv, men ikke norge sitt E opplegg.

dro til tynset med det og godkjent, samme med 2 stk 940 turbo jeg hadde med jt og en demper, godkjent støymåling og null tull etterpå. ble ikke skrivi inn i vognkort. men slapp noe tull i senere tid.


nei elverum er bare å holde seg unna. skulle ikke trodd det gikk an, men det ggjør det.. att det er mulig..

johnjo
16/05/12, 08:38
ok.jeg har hatt samme problemet hos biltilsynet elverum,jeg hadde en golf 2 ,skulle godkjenne senkesett jeg hadde alt i orden,men fikk ikke godkjent,og det samme skjedde med en volvo 740 turbo jeg hadde,jeg skulle godkjenne senkesett på den også,som sist så hadde jeg alt i orden,men fikk ikke godkjent det heller.har du prøvd det som er på hamar?

Bjørnstad
17/05/12, 10:04
når jeg godkjente min med 3" eksos så tok jeg bare med de arka som fugte med når jeg kjøpte eksosen. men hold deg langt unda elverum!! dra til gjøvik eller som RG sier Tynset.

johnjo
17/05/12, 14:48
når jeg godkjente min med 3" eksos så tok jeg bare med de arka som fugte med når jeg kjøpte eksosen. men hold deg langt unda elverum!! dra til gjøvik eller som RG sier Tynset.

ok.da blir det vell gjøvik tenker jeg.

johnjo
18/05/12, 14:14
fikk tatt støytest i dag.den var på 84,5db på 4675 omdreininger,

djance
14/06/12, 21:32
Klarer du og få det Godkjent uten kat ? Bergen