Vis full versjon : Speedometer stopper på 70 km/t - 740
Speedometeret i min amerikanske versjon av 740 stopper på 70 km/t. Hva kan årsaken mest sannsynlig være?
Kan videre nevne at det er en 2.4L turbo det er snakk om. 1991 modell.
Åssen motor? 2,4l turbo er egentlig dieselmotor, men regner med at det er snakk om bensinturbo?
Er snakke om en bensinturbo, men det er vel ikke relevant når det er speedometeret det er snakk om.
Fancrashtic
16/05/12, 18:42
Slitt speedometerring som ikke henger helt med?
Slitt speedometerring som ikke henger helt med?
Er dette vanskelig å skifte da?
Fancrashtic
16/05/12, 18:59
Er jo litt krevendes, men sjeldent det er grunnen. Lett å sjekke, bare ta av føleren.
Da hadde jeg heller skifta hele speedometeret. Ikke hele huset, men selv enheten. Sitter i noen få skruer så er relativt enkel å skifte ;)
Da hadde jeg heller skifta hele speedometeret. Ikke hele huset, men selv enheten. Sitter i noen få skruer så er relativt enkel å skifte ;)
Problemet er at dette er en amerikansk modell, så har hatt litt problemer med å finne speedometer som passer..
Problemet er at dette er en amerikansk modell, så har hatt litt problemer med å finne speedometer som passer..
Av det jeg veit så er det KUN tallskiva på spedoometeret som er forskjellig, siden de har ml/h. Vil tru det at det bare er å bytte fra en bil som har hatt samme ant. tenner på spedoringen.
Tror det jeg også. bare å vippe av nåla med en gaffel, og forsiktig vippe av tallskiva med en tynn kniv så berger den :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.