PDA

Vis full versjon : bytte lmm



Wium
13/05/12, 17:40
Hallo!
Er det en spesiell fremgangsmåte å følge når man skal bytte lmm? Får den F! Ikke ut av plastrøret!

iPaal
13/05/12, 18:11
Du må bruke litt makt. Sitter gjerne godt på slangen mot turboen.

Sollien
13/05/12, 19:48
er greit å være 2... drar du for hardt i røret risikerer du å dra den av turbo'n, å det er ikke bare gøy å få den på igjen :S

Vatnehol
13/05/12, 21:23
prøv å vri den nedover når du drar i den. må ta i en god del så kommer den med ett smell nesten :p
husk at renslighet er viktig når du gjør dette, ingenting må komme inn i innsugsrøret til turboen, og ingenting må komme inn i lmm. for all ikke finn på å ta borti "sensoren" inni lmm'en.

Wium
14/05/12, 19:12
måtte rett og slett gi opp! :P formen er ikke helt på topp! merka at det ikke var noe særlig å stå under det panseret med kroka rygg, feber og hodeverk.. men bare vent! jeg kommer sterkere tilbake neste gang! for den SKAL byttes :P

Wium
14/05/12, 19:17
forresten, vatnehol! hva het den siden du la ut link til der du bestilte lamda og lmm fra? tenkte jeg skulle bytte lamda i samme sleng siden bilen har nå rulla 170 000 og har vel aldri blitt byttet noen av delene..

iPaal
14/05/12, 19:56
http://www.fcpgroton.com/

Overkant av en 1000 lapp ferdig levert.

http://www.ipdusa.com/ er også et alternativ.

TommyG
15/05/12, 08:45
Eller du kan kjøpe en som jeg kjøpte feil... Holder til i Bergen, men skal til Moss i morgen Har aldri åpnet pakken en gang siden jeg oppdaget feilen før jeg mottok pakken

FroBe
15/05/12, 09:12
måtte rett og slett gi opp! :P formen er ikke helt på topp! merka at det ikke var noe særlig å stå under det panseret med kroka rygg, feber og hodeverk.. men bare vent! jeg kommer sterkere tilbake neste gang! for den SKAL byttes :P

Da jeg skulle bytte lurte jeg også på hvorfor ingen hadde skrevet hvor vanskelig det var å få løs LMM. Selv brukte jeg et lite brekkjern for å få plastrøret over leppa på LMM. Et tips som kanskje hjelper er å varme opp enden av plastrøret med en hårføner eller varmepistol justert til lav temperatur, da blir plasten mykere og mer føyelig.

Wium
15/05/12, 21:23
har dessverre allerede en ny lmm, men takk uansett =)
ja, har tenkt til og prøve og varme litt neste gang jeg skal til! =)