PDA

Vis full versjon : Alarm utløst på 850



frankja
13/05/12, 12:29
Heisann,

Alarmen på min 850 95 modell ble utløst her om dagen, og etter det er den helt død når jeg vrir om nøkkelen. Er det en slags startsperre som har slått inn? Isåfall vet noen hvordan det kan resettes? Bilen er utstyrt med Volvo Guard alarm og grunnen til at den ble utløst, og stod på lenge, var at den ikke ble låst opp med fjernkontrollen.

Og en helt annen ting.
Kjølevæske varsellyset mitt begynnte å lyse under en kjøretur. Stoppet og så at det var litt lite kjølevæske i reservoaret så jeg fyllte på litt. Det forsvant ikke umiddelbart, men neste gang jeg kjørte var det borte. Det begynte å lyse igjen etter et par uker og jeg fylte på ende litt, selv om det så ut som det var nok. Kjølevæsketanken var så skitten at jeg ikke så min og max tegnene, så nå er det over max-nivået. Kan dette være grunnen til at det lyser? Temperaturen på motoren er helt normal, så jeg har tatt sjansen på å kjøre med den. Men det plager meg at det lyser :)

mvh Frank

850GLTsilver
13/05/12, 12:49
Utløst alarm = startsperre aktiv ja.
Må slåes av/låses opp med fjernkontroll. Lås bilen og lås opp igjen med fjernkontrollen, så skal det løse seg.

Ditt kjølevannsproblem kan skyldes blåst toppakning.
La bilen gå på tomgang, og skru av lokket på ekspansjonstanken. Lukter det eksos av kjølevæska?

frankja
13/05/12, 17:41
Utløst alarm = startsperre aktiv ja.
Må slåes av/låses opp med fjernkontroll. Lås bilen og lås opp igjen med fjernkontrollen, så skal det løse seg.

Skulle ønske det var så enkelt ja :) Blir vel å ta en telefon til et volvoverksted i morgen.


Ditt kjølevannsproblem kan skyldes blåst toppakning.
La bilen gå på tomgang, og skru av lokket på ekspansjonstanken. Lukter det eksos av kjølevæska?

Takker, det skal jeg sjekke når jeg får start på bilen igjen.

Frnak

Nilsebu
14/05/12, 00:33
Du kan også sjekke etter vann i olja (større mengder på peilepinne, og i toppen av påfyllningslokket). Så lenge bilen ikke går på turtallsperra ved kald motor hver dag, så ville jeg ikke trodd at det er det som er problemet. Kan være noe så "enkelt" som en lekkasje en plass.