PDA

Vis full versjon : Trenger litt oversikt.



Kimbek87
13/05/12, 09:45
Har en 94' 940 SE som er ombygd til 230fk.
Vet ikke hva vedkommende som har hatt bilen før har tenkt på men er satt opp to elektrikker bokser i motorrommet fult av ledninger,sikringer og relee etc..på toppen av boksen på passasjersiden er det satt på en kontakt. Slik som er ved hengerfeste med masse kontakt pinner inni..hva pokker er tanken med den?diagnose?nullstilling?litt forundra over arbeidet her men..alt virker jo.

Er litt nysgjerrig på hvordan ting egentlig skal være.
Og om noen har noen skisse/ bilde med forklaring på hva det meste er på motor og i motor rom.

Utifra at så mye er anderledes her så vet jeg heller ikke om jeg har lh 2-2 eller 2-4 nett.
Har ikke funnet noe diagnose boks ved dempertårnet,men skal sies at jeg ikke vet hvordan denne ser ut engang....:-)

Og hvor sitter ev bensinchip?

Kan alle hjerner chippes?

Ett siste spørsmål:
Sikring nr 13 tror jeg da var er engine control som det står..denne skjer det ikke noe på når jeg tar ut sikring. Hva er dette ? .

Ble mye spm men takker for alle evt svar.

Jan turbo
13/05/12, 10:10
Tja folk som ikke har peiling gjør mye rart,denne bilen trenger man bare å lodde inn formotstander på. Så er resten iorden/plugg and play når det gjelder konvertering til turbo. Alle 940 kom med lh 2,4. Bensinhjernen din skal sitte til høyre for pasasjerens bein/alltså høyre sparkeplate inne i coupeen,alle turbo hjerner kan vel chippes. Du har også en hjerne til tenning,den sitter oppe ved pedalene dine,der er det sånn at IKKE alle kan chippes.Håper dette hjelper noe.
Mvh JT.

Kimbek87
13/05/12, 10:33
Takk for info:-) ja mye rare folk..har sett værre også men:-) hvordan ser diagnose boksen ut? Lest at 2.4 skal ha en slik boks for feilkoder ved venstre dempertårn?

Jan turbo
13/05/12, 10:43
Det stemmer det du sier om diagnoseboksen. Skal sitte ved venstre dempertårn ja/alltså sjåførsiden av bilen.Liten sort boks med lokk til å ta av.
Omtrent størrelse på en fyrstikkeske.

Kimbek87
13/05/12, 10:50
Ok:-) takker igjen:-)