PDA

Vis full versjon : Fjerne vibrasjoner i dør.



Waltila
13/05/12, 09:31
Tenkte jeg skulle isolere dørene i min V70, da det vibrerer rimelig mye pga stereo, spesielt i bakdørene.

Det er selve panelet det vibrere i, er det noen som har tips til hvordan dette kan fjernes? :)

850GLTsilver
13/05/12, 10:45
Ytre panel, eller indre?

For å dempe vibrasjoner i indre panel, så er det å gå på øvelsen å få fylt opp tomrommet mellom indre panel og innsiden av selve døren. Litt sånn prøv og feil i grunnen. Husker ikke om det var slik på bakdørene, men i fremdørene er det blant annet limt fast noen korrugerte rør som skal stive av panelet i lengderetning, og denne liminga har en tendens til å gå opp i, hehe, liminga.
Kan kanskje være noe der også?
Utover det, så kan man selvfølgelig gå fullstendig berserk og sørge for å stive av panelet ved å legge på lag på lag av glassfiber/karbonfiber på innsiden sammen med litt strukturelt materiale, stårprofiler eller lignende.

Mangt å gjøre, ingen direkte enkel løsninger.

Waltila
13/05/12, 13:12
Det er i det ytre panelet det er snakk om. Hvis jeg peiser opp volumet litt på anlegget kommer det en ganske høylytt vibrasjon fra dørpanelet i bakdøra, og hvis jeg presser panelet inn nede ved høyttaleren blir denne borte.

BlåFare
13/05/12, 16:35
http://bilstereosenteret.no/product_info.php?cPath=495&products_id=471
Nuff said.

850GLTsilver
14/05/12, 23:59
Tjukke gode bitumenplater er greia da ja.