PDA

Vis full versjon : Arbeidsbeskrivelse VVT på 2.0T



AC^
13/05/12, 08:54
Har hatt av kamhjula i forbindelse med regreim og simring bytte på denne 2.0T motoren og har et problem; motoren går fint på tomgang, men virker som eksosventilene i når jeg gir gass, dvs vil ikke gå over 1000 rpm.

Har satt timinga slik:
Satt i styretapp i blokka og lagt veiva med anslag mot denne, satt på verktøy i bakkant av toppen for å låse kammene i rett posisjon.
La deretter på reima først på veiva og over begge kammene med løse kamhjul, stramma opp reima og dro deretter til kamhjula i denne posisjonen.
Tok av verktøy på veiva og på kammene og turna motoren og ting sto fortsatt på samme plass.

Noen som veit hva jeg har gjort feil? Skjønner at det er noe i forbindelse med vvt enhet, men jeg har ingen arbeidsbeskrivelse på det. Noen som kan dette eller har noe slags volvo program som kan hente det ut? Tror dokumentet heter VVT enhet, kontroll og justering.

På forhånd takk! =)

Petter
13/05/12, 09:38
Den må justeres inn. Er masse greier.
Møkkapatent egentlig...

Hvilken motor har du? Kode?

AC^
13/05/12, 10:56
Ja, skjønte det er litt plunder med detta...
ET problem kan bli at jeg faen ikke får løsna VVT enheten fra eksoskammen, senterbolten sitter noe så inni helvette, den TX55 saken... Redd jeg må ha VVT enheten løs for å få justert dette...?

Det er vel en B5204T5 motor dette!

Hassel
13/05/12, 11:27
Må være løst for å få orden på det dritet der ja!
Et stykt system på å få det her på plass, bare såvidt forståelig selv med vida :p