PDA

Vis full versjon : Bilstein demperene passer ikke...og ikke min helg



ShortX
18/04/10, 11:56
For og gjøre en stressende helg kort..fikk demperene fredag. På lørdag skrudde jeg i fraverandre bilen og fant deretter ut at jeg har fått en 2 serie demper og en 9 serie demper.Så lørdag kveld reiste jeg nedover til pedersen og fikk byttet disse(veldig trivelig kar ,men 4t kjøring).så til problemet når jeg setter demperen nedi passer den ikke :S får ikke skrudd mere en ca 1,5 gjenger også stopper den har renset fjørbenet og det hjelper ikke :mad:
noen som har noe tips til en som holder på og gå fra vett.

mamolv
18/04/10, 12:36
om jeg har forstått deg rett, så får du skrudd mutteren 1,5 omdreininger rundt.er troligvis feil gjenger da, bare å prøve noen andre mutre evt.

Kristian s
18/04/10, 12:39
Pell av stickersene på demperene. Det måtte jeg gjøre for å få clubsportene mine nedi fjæbeina. Låseringene går ikke an å skru helt ned, men de må jo strammes så de sitter.

Exerqtor
18/04/10, 12:53
Har du sett i bunn på fjørbenet/spindelen å om den bunner helt? Jeg hadde åsså det problemet nemmelig. Virka som om fjørbeinet rett å slett var for kort. Endte opp med å frese ut stopperen i bunn på fjørbeinet å sveise inn en ny.

ShortX
18/04/10, 22:20
Har du sett i bunn på fjørbenet/spindelen å om den bunner helt? Jeg hadde åsså det problemet nemmelig. Virka som om fjørbeinet rett å slett var for kort. Endte opp med å frese ut stopperen i bunn på fjørbeinet å sveise inn en ny.


Da har jeg ringt pedersen racing og funnet ut at det finnes 2 typer bunn stoppere til demperne i 240. så er det det ligger :)

Bear
19/04/10, 10:19
stemmer nok det, måtte bytte fjørbein på 240n min når jeg skulle ha clubsport dempere. fikk ikke dempern helt ned i bånn. å da fikk jeg ikke festa den låsemuttern til dempern til fjørbeinet. så bare å bytte fjørbein;)

Soulair
19/04/10, 11:53
Mulig dette også gjelder 700/900 serien, da jeg heller ikke får skrudd mer enn 2 runder på låsemutteren:confused:

TeamBørnOut
19/04/10, 15:05
Jeg har ikke merka forskjell. bytta på alt fra 91 -98 model 940. men får du skrudd 2 runger og så strammet veldig så sitter det godt nok.. du skal hoppe MYE med tunge hjul før det detter av :) litt loctite så er du helt sikker.

Bear
19/04/10, 20:41
aner ikke om det er forskjell på 700\900 serien, bare veit at det er forskjell på 200serien ;)

slevjus
19/04/10, 20:59
Er det forskjellig på årsmodel? kan være kjekt å vite til den tid jeg skal ha bilstein demper på min 240 :)

Bear
19/04/10, 21:31
aner ikke, men de som ikke passa på min var 87mod. GLE. sikkert fordi den blei levert med K-motor:P hehe

Turbo_K
19/04/10, 21:57
Var borti det motsatte med en '84 modell 240 GLT jeg hadde, skulle bytte fra ubrukelige R-Sportdempere (DeCarbon) til vanlige oljedempere, og det viste seg at huset på oljedemperne var kortere enn DeCarbondemperne. Det viste seg at biler med standarddempere originalt hadde en løs metallforing i bunnen av fjærbeinet, mens GLT/Turbobiler med DeCarbondempere ikke hadde det.Jeg fikk kjøpt to slike foringer på Bilia på Økern, så var problemet løst.

Nå vet jeg ikke hvorvidt Bilsteindemperne har lengre hus enn standarddempere, men i så fall må man jo evt. fjerne den metallforinga i bunnen av fjærbeinet.

Dette var på en '84 GLT som sagt, hvordan det ser ut på andre årsmodeller/utgaver vet jeg ikke, men det hadde vært greit å vite...