PDA

Vis full versjon : Montere 2x45 Weber i Amazon, gassoverføring



gleid
12/05/12, 07:52
Har to 45 Webere som jeg skal montere på motoren. Problemet er at glippa mellom hullet på innsuget og pinbolten i toppen er så smal! Får jo ikke noen mutter imellom der??!!

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/993.jpg

Finnes vel ikke mutter med mindre ytre diameter? Eneste jeg ser for meg er enten å slipe ned mutteren, eller lage en slags brakett som jeg legger tvers over og skrur fast i pinbolten i midten, men da ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å få nok spenn i den braketten.

Hjælp! Skal ha denna bilen på veien til Gøteborgturen i sommer! :cool:

howdini
12/05/12, 08:33
Kjøp m8 muttre som har Nøkkelvidde 10mm med krage, eller finn fram dremmelen og lag plass

Knallert
12/05/12, 09:16
Kan prøve å trekke innsuget litt ut så bare noen gjenger stikker frem. Entre alle mutterene og stramme til hver mutter litt og litt.

gleid
13/05/12, 11:21
Takk for gode tips begge to! Skal prøve en kombinasjon av mindre muttere og trekke den litt ut. Takker :)

850GLTsilver
13/05/12, 12:31
Fjern pinbolten og erstatt den mend en "vanlig" bolt som du skrur inn i blokka.

gleid
13/05/12, 19:53
Fjern pinbolten og erstatt den mend en "vanlig" bolt som du skrur inn i blokka.

Det går kanskje også an ja! Har en del ting jeg kan prøve nå te uka! Kanskje jeg rekker 17. mai alikavel :p

Austin Van Man
13/05/12, 22:24
Eg sliter med det samme sjølv.

Men på nokre ronwill innsug som eg har er det slipt vekk slik at det er plass til mutter.
Kor mykje gods det er i Misab i forhold til Ronwill veit eg ikkje. Og kor fint det blir til slutt kan vera litt ymse

Er ikkje lett å sjå men kan kanskje gje ein liten peikepinn.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/687.jpg

NikolaiB
14/05/12, 06:36
Det ser ut som det skal gå med innsuget akkurat plassert på pinboltene,er som regel slik man må gå frem iblant med eksos/innsugsmanifolder

gleid
14/05/12, 07:11
Eg sliter med det samme sjølv.

Men på nokre ronwill innsug som eg har er det slipt vekk slik at det er plass til mutter.
Kor mykje gods det er i Misab i forhold til Ronwill veit eg ikkje. Og kor fint det blir til slutt kan vera litt ymse

Er ikkje lett å sjå men kan kanskje gje ein liten peikepinn.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/687.jpg

Ja, jeg og er litt i tvil hvor mye gods det er å slipe i der. Rimelig teit å slipe igjennom! Hehe. Skal teste litt forskjellig av det som har blitt sagt her så fort jeg får kommet meg ned i garasjen, så kommer jeg med tilbakemelding på hva som funka best :)

Zeeker
14/05/12, 12:19
Har to 45 Webere som jeg skal montere på motoren. Problemet er at glippa mellom hullet på innsuget og pinbolten i toppen er så smal! Får jo ikke noen mutter imellom der??!!

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/993.jpg
:

På disse innsugene er det vanlig at du må trekke de helt ut for å skru på mutteren og dytte innsuget litt og litt innover ettersom.
Jeg ville ikke ha slipt veggen der. Kjett om det går hull. Disse innsugene er ikke gratis

Dette får du til :D

gleid
14/05/12, 20:57
Takker for god respons! Tror jeg skal klare å snike meg bort i garasjen å få skrudd litt imorra. :p

Austin Van Man
15/05/12, 22:20
Fann du ut av det?

gleid
16/05/12, 08:18
Jepp! Beste var å bare trekke den ut, og entre mutteren helt ytterst på pinbolten for deretter å skru den inn med innsuget. At ikke jeg tenkte på det sjøl! :p
Men nå har jeg selvfølgelig en ny utfordring. Å få til gasslenkearmene... Har tatt noen bilder som illustrerer problemet som jeg legger ut i ettermiddag. Men kult om noen hadde noen bilder av dobbel weber oppsett i Amazon. Og hvordan de har løst det med lenkearmene.

gleid
16/05/12, 17:20
Her er som lovet bilder som illusterer min neste utfordring...

Kitet som fulgte med vil at jeg skal montere stangen som på bildet.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/1464.jpg

Dette er ikke mulig da manifoldene mine ikke har de hullene som støttene skal nedi! Tittet på hjemmesiden til Webcon også, tilogmed de innsugene de selger har ikke de hullene??? :confused: Så jeg skjønner ikke stort...

Eneste jeg ser for meg kan funke er dette:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/1465.jpg

Nærbilde av koblingen
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/1466.jpg


Med fare for at det er litt jallamekk så funker det sikkert?

Knallert
16/05/12, 18:25
Muligheter for å få det der til å fungere,du har jo innfestning til gass stag på ene innsuget,som erstatter støtta du ikke får montert.

Ser ut som du har et stag hengende på ene forgasseren. det skal monteres på den armen som du har montert på gass staget, ved å evt. skru på en lignende kule som armen som på gasseren har.

Så må du ha en arm for å feste gassvaieren i + et feste til vaierstrømpa.

Kanskje det er flere deler i kittet du kan bruke??

Sjekk at du har utveksling til å få full gass og at alt går lett.
Fordel å montere en returfjær for å unngå gassheng.

Så må gasserene synkroniseres med skruen i midten (det nederste bildet) og tomgangen justeres med skruen til venstre for synkskruen.

Da gjenstår bare evt. bestykning og tenningsjustering.

gleid
23/05/12, 08:55
Da gikk jeg for løsningen ovenfor på bildet. Funka helt greit. Eneste som jeg bekymrer meg litt for er at den stanga ligger og gnisser i det "øyet" på innsuget. Det vil jo bli slitasje der etter en stund. Men den tid den sorg.

Justeringa skal han jeg kjøpte motoren av hjelpe meg med da han har nødvendige instrument og ikke minst kunnskapen ;) Starta opp maskinen igår og den spøtta litt flammer fra sylinder 1. Så må nok justeres litt ja. Og returfjær MÅ jeg ha. Merket at den ikke går helt tilbake når jeg slipper pedalen.

Takk for all hjelp folkens! Nå blir det cruising i sommer :D

Zeeker
23/05/12, 15:19
Da gikk jeg for løsningen ovenfor på bildet. Funka helt greit. Eneste som jeg bekymrer meg litt for er at den stanga ligger og gnisser i det "øyet" på innsuget. Det vil jo bli slitasje der etter en stund. Men den tid den sorg.

Justeringa skal han jeg kjøpte motoren av hjelpe meg med da han har nødvendige instrument og ikke minst kunnskapen ;) Starta opp maskinen igår og den spøtta litt flammer fra sylinder 1. Så må nok justeres litt ja. Og returfjær MÅ jeg ha. Merket at den ikke går helt tilbake når jeg slipper pedalen.

Takk for all hjelp folkens! Nå blir det cruising i sommer :D

Når du lager feste for returfjær så lager du ett feste for 2. Da kan den ene ryke og spjellene vil fortsatt gå tilbake.
Noen sier dette er overkill. og at gasspedalen blir hard å tråkke på, men det er bare tull og det er sikkerhet :)
Og hvis du lager feste med 2 fjærer, så skal du lage de slik at fjærene står minst 1 cm (gjerne mer) fra hverandre. Dette fordi når du tråkken på gassen så strekker fjærene seg, og når du slipper gassen så kan fjærene finne på å legge seg inni hverandre og da har du ett kjempeproblem da du ikke får stengt spjellene i det hele tatt. (må kutte tenninga) Dette er dessverre utprøvd og ikke noe ålreit opplevelse.

Stå på :)

gleid
24/05/12, 11:44
Hehe takk for tips Zeeker! Greit å lære av andres erfaringer rundt detta, så slipper man å gjøre samme flausen sjøl :p