PDA

Vis full versjon : Volvo 940 Turbo



ztriker
11/05/12, 18:04
hei.

akkuratt kjøpt meg en volvo 940 1997 modell LT.

og fikk anbefalt å anskaffe meg en viking chip til denne. Noen som vet om denne er bra? og evt hvor man skaffer denne?

lurer også på om noen vet om det er en hjerne i denne som ikke bare går å bytte chip men må loddes?

Også hørt om noe kalt en gull boks til disse?

skal også få satt på en dum ventil, men hørt flere anbefale å ikke sette opp en som slipper ut fritt men en som resirkulerer.
Kunne få problemer med tomgang med en som er åpen fikk jeg beskjed om.

Noen som har erfaring meg dette?
eller kan anbefale hva som er det beste.

kvkleppe
11/05/12, 18:57
Vikingchip fungerer utmerket. Jeg har ecomax vikingchip hvis du trenger som passer din bil. (send pm).
Siden du har -97 modell så har du ikke "gullhjerne". Dvs at tenningshjernen din ikke har løs chip som gjør det enkelt å chip`e.

Sett i chip og juster trykket opp til 0.8 ca, så har du en kvikk motor.

ztriker
11/05/12, 20:02
vil det si at denne må loddes?

turb00le
11/05/12, 20:40
Har vel strengt tatt ikke så mye for seg å endre tenningskurva på en std motor som skal gå att og fram til butikken...
Ang dump så fungerer biltema sin resirk veldig bra, det er akkurat samme dritten som selges under navnet "forge style" resirk
andre steder. Har den på bruksbilen og den stopper aldri samt fin tomgang.

ztriker
11/05/12, 20:56
planen var å gjøre litt mer med bilen etterhvert, mer enn å bare kjøre frem og tilbake til butikken :P

tenker å få senka den, fjører og dempere, i tilegg til eksos, foringer og stabstag.

vil da også få gjort mest mulig med motoren for å få litt mer ut av den.

turb00le
12/05/12, 16:01
Jeg har kjørt med std hjerne i min og satt i gullhjerne med spesial chips fra turbocenter for å prøve.
Kan ikke si at det ble noen top fuel dragster i forhold til std programmet akkurat.