PDA

Vis full versjon : mystisk motorfuskin



krbarstad
11/05/12, 17:10
Har byttet innsug på min b23 turbomotor med lh2,4. Har tidligere kjørt med org b230f innsug uten problem. Men byttet til mitt hjemmelagde innsug med 3"gass spjeld.
Har kjørt med dette innsuget før å hadde samme problem da å. Det som skjer er at når motorn får belastning på 2000rpm så bynner den å stange imot å skyter og smeller, å turbon surger å dumpen slipper ut trykket. Alt dette forsvinner da utrolig nokk når jeg kommer over 2000rpm, da skyter shiten fart som fan. Dette er en utolig irritabel plage siden at med den girkassen å utvekslinga jeg har så når jeg ligger i fartsgrensa i det giret som gjør at motorn ikke hyler seg ihjel eller går under tomgang så havner jeg på 2000 å har et helvettes liv med håpping å spretting. Når jeg bytta innsuget så kjører jeg med samme oppsettet å deler som på org innsuget, unntatt spjeld bryter.
men har tidligere prøvd å bytte denne uten at det ble noe forandring.
Så jeg lurer på om noen har noen teorier eller kjærring råd for den del omhva som kan være feil å hva som kan prøves ut for å fik se problemet. Bare for å nevne det så er turbonmin en mitsu 14t så den er ikke for stor. Har kjørt med en kkk24 turbo tidligere å hadde samme problem da å.

Mvh krbarstad