PDA

Vis full versjon : Kople diskanter???????

daniel94
11/05/12, 16:52
Hei :) Kan jeg kople diskanter rett på original ledning til spiller? har POlK audio diskanter me inne bygd delefilter i ledningen,

Så spørsmålet: om jeg kan kople det rett på original ledningen jeg har i dashen som går rett på spiller? altså skøyte den originale med kabelen til diskantene?? :)

850GLTsilver
11/05/12, 19:15
Så lenge det delefilteret havner mellom bilens ledningsnett og diskanten, så koble bare i vei.

daniel94
11/05/12, 19:54
Så lenge det delefilteret havner mellom bilens ledningsnett og diskanten, så koble bare i vei.

Okkei :) Men har kopla det opp i hattehyllen, så har komponent sette der,

eller kossen tror du lydbilde hadde vært viss jeg bare kopla opp diskantane forran i dash å mellomtonen bag i hattehyllen, å 5.25 i bakdørene?

850GLTsilver
11/05/12, 21:38
Okkei :) Men har kopla det opp i hattehyllen, så har komponent sette der,

eller kossen tror du lydbilde hadde vært viss jeg bare kopla opp diskantane forran i dash å mellomtonen bag i hattehyllen, å 5.25 i bakdørene?

Ville trodd det ble en helle laber løsning.
Dette da så mye av musikken har informasjon i nettopp mellomtone/diskant, så ut fra et rent lydmessig perspektiv så deler du opp de to toneområdene som går så mye i hverandre at det nok vil bli et heller rotete lydbilde.
Har ikke sett nøye på det selv, men jeg ville bestrebet meg å å fått både mellomtone og diskant i dash, da frontruta fungerer nær perfekt som et lydspeil der fremme og kaster lyden pent ut i kupeen.

Men som alt annet innen lyd i bil, så er det å prøve seg frem i lengst mulig grad for å finne hva som passer best for en selv.

daniel94
11/05/12, 23:53
Ville trodd det ble en helle laber løsning.
Dette da så mye av musikken har informasjon i nettopp mellomtone/diskant, så ut fra et rent lydmessig perspektiv så deler du opp de to toneområdene som går så mye i hverandre at det nok vil bli et heller rotete lydbilde.
Har ikke sett nøye på det selv, men jeg ville bestrebet meg å å fått både mellomtone og diskant i dash, da frontruta fungerer nær perfekt som et lydspeil der fremme og kaster lyden pent ut i kupeen.

Men som alt annet innen lyd i bil, så er det å prøve seg frem i lengst mulig grad for å finne hva som passer best for en selv.

hehe, okkkei ja jeg får bare prøve meg frem har no kopla opp komponent sette bak i hattehyllen, å 5,25 i bakdørene, å noen rockaford 3.5 i dash, jeg selv syntes det ble bra, men lurer på om jeg bare skal ha 2 diskanter foran i dash.

Nilsebu
03/06/12, 21:22
Grunnregelen er at lyden skal komme forfra. Personlig så liker jeg best at det spiller mest framme, og litt mindre bak.