PDA

Vis full versjon : Startproblemer på 2005 mod V50 1,8 bensin



andemors
11/05/12, 14:48
Hei

Jeg har innimellom hatt startproblemer på min 2005 mod (reg 11/2004) V50 1,8 bensin. Det forløper som følger:


Jeg vrir om nøkkelen, bilen starter men dør igjen med en gang
Feilmeldingen "Bromsproblem, stanna snarast" (eller noe i den duren) dukker opp på kjørecomputeren
Tar så ut nøkkelen, setter den inn igjen hvor da "El.startsperr, kolla manual" dukker opp
Tar på nytt ut nøkkelen, setter den inn igjen og da er alle feilmeldinger borte
Når jeg nå prøver å starte bilen så kan det hende den starter, men turtallet ligger rundt 100-200 rpm. Da må jeg gi gass, og da våkner motoren til liv igjen uten å vise tegn til noen videre problemer


Her en dag ville ikke bilen starte i det hele tatt (starteren gikk, men motoren "slo" ikke inn), så jeg fikk selger til å feilsøke på bilen, men ingen feilmeldinger var å finne. Vi fikk etter hvert start på den og da spydde bilen ut svart eksos. Har hørt med Bilia også, men de sa at så lenge det ikke var noen feilmeldinger å finne så visste ikke de hva problemet var. Nøkkelen er helt ny, så jeg tror ikke det er den som er problemet (har prøvd å starte med to forskjellige nøkler uten at det hadde noe å si).

Noen som har lignende erfaringer, eller har noen tips om hva som kan være problemet?

Hassel
11/05/12, 15:40
ETM aka gassspjeldhus?