PDA

Vis full versjon : Lydsystem, Performance vs High Perf.



mstrandbo
11/05/12, 13:36
Har selv Performance idag med HU-650, lyder jo ikke så aller verst, men ønsker jo mer. Enkleste er jo å unngå på måtte bytte dørtrekk, ergo er High Performance en lett oppgradering for men. Men da er spørsmålet, hvor mye bedre låter High Performance i forhold til Performance? Uten sub forøvrig også.

Sjakalen
11/05/12, 13:51
Synes det var ganske stor forskjell jeg når jeg gikk fra min og inn i gamlebilen til Aarnes på forumet. Absolutt verdt det.

FroBe
11/05/12, 14:22
HP høyttalere krever forsterker (PA-200) siden disse er mer tungdrevne enn Performance med lette pappmenbraner.
Jeg merket ikke den store forskjellen i lyden bortsett fra lydstyrke, monterte forsterker før jeg fikk tak i HP høyttalere.

På HU-650 har dessverre Volvo fjernet den skjulte equalizer-menyen (http://forum.vccn.no/showthread.php?36408-Hva-er-originale-equalizer-innstillinger-for-High-Performance-lyd).

Sjakalen
11/05/12, 15:43
Ja forsterker er alfa omega. Tenkte ikke på den men så det var HU-650 nå. Få tak i en PA-200 dersom du skal bytte.

mstrandbo
11/05/12, 16:06
Ja, forsterker har jeg skjønt jeg trenger så blir det isåfall i tillegg. Høyere ønsker jeg ofte så det er heller ingen dårlig nyhet. Takk for info.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

locked
11/05/12, 20:59
Sjekk om du har diskanta i framdørene, bak gitteret ved handtaket. Kjem det ikkje lyd der tjenar du enormt på å montere diskantar!

mstrandbo
12/05/12, 23:54
Ikke noe lyd der, så trenger diskanter da ja.

TommyG
13/05/12, 11:00
Jeg gikk fra hu-403 og performance høytalere på min v70n til hu-803, pa-200 og high performance høytalere. Jeg hadde diskanter i førerdørene fra før, men puttet inn diskantene i stolpene i bagasjerommet.

Jeg ble veldig fornøyd med lyden :)

Det skal visst finnes egne diskanter til high performance, men nå har jeg dem med hvit lapp på, så jeg antar det må være performance. Har fremdeles tilgode å se noen selge diskanter til High performance, så jeg vet ikke hvor mye de ville gjort for lyden.

locked
13/05/12, 20:15
Kan jo høyre på pris på volvo for diskantane, kan jo vere ok pris på dei.

Volvo sine passar rett i, ledningen er der allerede så er berre å klipse vekk dummyen (ser heilt ut som diskanten, berre at den er uten innmat. Trudde mine var defekte men er berre en dummy for at holet skal vere tett og ledningen skal ha noko å henge i...) som står der og klipse i nye.

Eg monterte Focal A1 komponentsett og limte i focal diskanten og brukte den via delefilteret. Det vart i alle fall veldig bra :)