PDA

Vis full versjon : M40 med ''revers-lyd'' i 1,2,3. gir



NikolaiB
11/05/12, 09:18
Har en plagsom lyd i kassa på 142'en min,er en hvinelyd i 1,2,og 3. I 4. gir er det stillt.Bilen er ikke vanskelig å få i gir,alt funker men som sagt lager den en hvine/hvese lyd som er sinnsykt iriterende å høre på når man glir rundt i byen...
Er kassa mi helt ferdig,eller finnes det noe feit olje jeg kan kvelle på?Frista liksom ikke å finne seg ny,men tipper det ikke er mye å gjøre med den lenger.

Takk for svar:)

Truckdriver
11/05/12, 15:58
Typisk med slike symptomer når man har kubbelager med slakke i.
4. giret går direkte igjennom girkassa, og belaster derfor ikke kubben. Derfor får du ikke ulyden i 4. giret.
Ny olje vil desverre ikke fikse problemet, men er du heldig kan du kanskje klare å dempe noe lyd i en kortere periode, selv om det neppe har noen større betydning for holdbarheten vidre.

NikolaiB
13/05/12, 18:57
Okei,takk for svar,det bringte litt klarhet i alt:) Har hørt m40 er noe vriene og overhale,er det noe man burde levne til veldig drevne girkasse-menn,eller noe man med en generell peiling på skruing kan fikse skjøl?

gleid
18/05/12, 12:14
Jeg overhalte M40en til min Amazon nå nylig. Aldri hatt oppe en girkasse før, men gikk veldig greit. VELDIG enkel mekanikk detta der. Du kan se på Amazon tråden min, der har jeg skrevet litt om prosessen samt bilder :) Du får tak i alle delene du trenger fra flere steder så det er ikke no problem.