PDA

Vis full versjon : Låst rulle til sikkerhetsbelte 850



psyfoon
11/05/12, 06:15
Skulle montere sammenrullbart lastegitter bake på min 850 st.vogn i går og måtte derfor av med dekselet på siden av toppen på rygglenet bake. Dette dekselet har også gjennomføring til sikkerhetsbeltet inn mot "rulla". Når jeg tok av dette og la frem seteryggen resulterte det i at beltet ble rullet helt inn på rulla. Og når får jeg det ikke ut igjen. Rulla går i lås og jeg har prøvd å lirke forsiktig for å få det ut men uten hell.

Må vel kanskje demontere og komme til rulla da? Hvordan går jeg frem?

Gode råd og evt. instruksjoner tas imot med stor takk :)

psyfoon
14/05/12, 12:14
Ingen som vet noe om dette??

Bechs
14/05/12, 12:25
Enkleste e å skru ut heile rulla og ta av dekselet på sida. der e det en hvit plastikktapp som må vris rundt for å få beltet te fungere normalt igjen.
Meine det e bare en bolt for å løsne rulla. men det jo endel deksel som må av først. Lenge sida æ ha gjort det sjøl

psyfoon
14/05/12, 13:39
Enkleste e å skru ut heile rulla og ta av dekselet på sida. der e det en hvit plastikktapp som må vris rundt for å få beltet te fungere normalt igjen.
Meine det e bare en bolt for å løsne rulla. men det jo endel deksel som må av først. Lenge sida æ ha gjort det sjøl

Takk for svar. Ligger belterulla bak låsemekanismen til bakseteryggen slik at jeg må fjerne denne først, eller må jeg av med trekket på hele seteryggen?

Bechs
14/05/12, 16:35
ja, du må av med låsemekanismen. deretter er det ett eller to klips som holder trekket fast. Mener å huske at jeg fikk lirket den ut med det...

psyfoon
25/05/12, 14:18
Da har jeg demontert låsemekanismen for seteryggen men ser ikke helt hvor jeg skal videre? Må jeg rive av trekket til seteryggen for å komme til?
Legger ved 2 bilder etter at jeg har demontert låsemekanismen. Dette haster litt da jeg har en nyfødt unge som skulle vært fastmontert i bilstolen sin på denne sida.. Så jeg setter stooooor pris på om noen kunne forklart meg litt nærmere hvordan jeg går frem her så jeg slipper å sette inn bilen på verksted.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2141.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/2142.jpg

ovevolvo
25/05/12, 22:04
Det samme sjedde når jeg skulle montere lastegitter på 850 min, men da var det nok at jeg løstnet belte i den bolten under sete, så jeg fikk slakket det litt, da fikk jeg dratt det ut, det sjedde flere ganger at belte vart for stramt å da fikke jeg ikke dratt det ut før eg hadde løsnet det så det ikke va spenn på det lenger

psyfoon
25/05/12, 22:15
Det samme sjedde når jeg skulle montere lastegitter på 850 min, men da var det nok at jeg løstnet belte i den bolten under sete, så jeg fikk slakket det litt, da fikk jeg dratt det ut, det sjedde flere ganger at belte vart for stramt å da fikke jeg ikke dratt det ut før eg hadde løsnet det så det ikke va spenn på det lenger

Takk for svar. Beltet er ikke SÅ stramt til meg, det er sånn at jeg akkurat får reist seteryggen i lås, da står det i spenn. Men hvis jeg legger ned seteryggen på den siden så får jeg god slakke i beltet uten at det vil rulle seg inn mer. Så jeg har trekt og lirket og larket, men det nekter å komme lenger ut. Rulla går i lås uansett hvor forsiktig jeg er.

Så jeg må nok få løst ut stopperen på rulla på et vis, men det er ikke så lett når jeg ikke kommer til den. Så tips mottas med takk :-)

ovevolvo
25/05/12, 22:43
hmmm, det va akkurat sånn hos mg og, fikk akkurat opp ryggen, men va ikke slakt nok til å få det ut, verka som det må vær en vess slakke i det før det går it, men det kan jo vær nå inni selve tromeln hos dg som ha låst seg :)

psyfoon
25/05/12, 23:29
hmmm, det va akkurat sånn hos mg og, fikk akkurat opp ryggen, men va ikke slakt nok til å få det ut, verka som det må vær en vess slakke i det før det går it, men det kan jo vær nå inni selve tromeln hos dg som ha låst seg :)

Ok, jeg får prøve slik du gjorde først da så kanskje det fungerer til meg også :-)
Takk for tipset !

Bechs
28/05/12, 12:27
Du må ut med hele rulla og av med et deksel, der ser du en plastsak som ligner på den dingsen man tar ut simkortet med på en iphone(er en del av låsemekanismen), det er den som er synderen.
Hvis du snurrer den rundt så skal beltet fungere normalt.

psyfoon
28/05/12, 12:31
Jeg fulgte metoden til ovevolvo og den fungerte :-)

ovevolvo
28/05/12, 16:50
Jeg fulgte metoden til ovevolvo og den fungerte :-)

va bra at du fikk ordna det :) va berre tilfeldigheita at eg fann ut at det va nok å løsne belte :)

Bechs
30/05/12, 08:13
Prøvde det på min også, men det hjalp fint lite på min. Men flott at det funka for deg!