PDA

Vis full versjon : motorn min starter ikke!



chaa94
10/05/12, 20:18
mårn,har en b19 i bilen som ikke starter, kjørte den hjemmat da jeg kjøpte den uten problem,kjørte den litt att å fram hjemme å da gikk den tom for bensin ( trodde jeg) dront på startern 2 mnd senere å bilen starta , kjørte litt å så døe bilen igjen, etter det har jeg timet opp motoren på nytt - helt riktig,bytta : rotor,fordelerlokk,stiften er bra,kondensator,coil så det meste der er jo nytt.. men ingen gnist,kan det være tennpluggledningene ? eller tennpluggene ? eller no anna ?

virker litt som om bilen spiser tennpluggledninger :S for etter jeg bytta ut de som satt der med andre så starta den igjen å så gikk det ikke lenge så stoppa den.. brukt tennpluggledninger tel gråtass som jeg hadde liggende,da den starta,men ikke nå lenger,er ikke gnist på plugga ..

noen tips ? og en grunn til at den evt knærter ledningene ?

850GLTsilver
10/05/12, 20:25
Ingen gnist i det hele tatt?
Vel er stiftavstanden riktig?

Coilen, hva slags coil har du montert?

En smart måte å teste om stiften fungerer er å koble opp ei 5W lyspære, kobler den ene ledninga til samme punktet på oilen som stiftene og kondensatoren er koblet til, den andre til +12V Kinner du på starteren, skal lampa blinke. Gjør den det så er i alle fall den siden av saken OK.

Har du fortsatt ikke gnist, så ville jeg skifta coil igjen.

Og de der tenningskablene fra gråtassen: Sleng de vekk, og invester i nye pluggkabler og kabel fra coil til fordeler.

Når jeg tenker meg om: Bytt de pluggkablene først. De må du ha nye uansett.

chaa94
12/05/12, 16:44
har bytta pluggkabler i dag,bytta hele fordelern å nå er ALT av tenningsdeler bytta.... å dritten starter faen meg itte!

Jan turbo
12/05/12, 18:03
Hvor kommer coilen ifra som du har satt dit????????

chaa94
12/05/12, 18:52
orginal coil fra 240,fra en 240 som gikk