PDA

Vis full versjon : Hjelp med kobling av oljetrykk og oljetemp. måler..



Espein
10/05/12, 19:31
Hei!

Har en stk oljetrykk og en stk oljetemp. måler.
Har lagt opp strøm til lysene i måler, så det er ok.
Men i tillegg skal det være en kabel til sensor, en til jord på motor og en til tenninga på bilen.

Hvor er det lurt å montere jording på motor? Den skulle være nærmest mulig sensor.
Og den koblingen som skal på tenninga, kan man koble seg på den røde ledninga på bilstereoen? Eller hvor/hvordan anbefales det?

lasse940
10/05/12, 20:22
Er vell jordings kobling oppunder pedalenelike ved abs hjernen, ledningen det står acc på til stereo er ( er vell kanskje den røde)
Hvertfall sånn jeg koblet opp oljetrykk sensor, og det funker det ;)

Espein
10/05/12, 21:07
Ja, for att den skal kobles på tenning er vel bare for att den ikke skal trekke strøm når bilen er skrudd av?
Så om jeg kobler de to målerene på den røde ledningen på spilleren så burde vel det fungere siden de ikke trekke noe særlig strøm..(?)

Det jordingspunktet du snakker om, er det inni bilen?

lasse940
10/05/12, 21:19
Ja er forde det skal kunn ha strøm når bilen går,
ikke noe problen å koble opp to målere fra den kablen nei.
Ja inni bilen. Skru av plata oppunder og ligger en "kabelsko" jordingspunkt med 10-12 uttak til jording, sitter skrudd ganske langt opp ved clutsh pedalen mot skjermen rett ved abs hjernen.

Espein
10/05/12, 21:33
Åja, takk for tipset :)
Leste i skjemaet att jordingen skulle kobles nærmest mulig motor og sensor, men har det ikke noe å si altså?

lasse940
10/05/12, 21:42
Sensoren kan du jo i grunn også bare jordes direkte till motor ja kabelsko på støttesteget til insuget f.eks!

Espein
10/05/12, 23:24
Det jeg mente var att på på tegningen så skulle instrumentet og sensor jordes samme plass, men dette har vel ikke noe å si..

Tusen takk for hjelpa :)

lasse940
11/05/12, 04:33
Det har ikke noe å si, jord er jord :)