PDA

Vis full versjon : Volvo 850 glt: Problemer ved clutchbytte



Teletubby
17/04/10, 20:17
Hei

Skulle skifte clutch idag på min 850 GLT -96. Planen var å bygge om fra enkeltmasse svinghjul til dobbeltmasse svinghjul. Kjøpte også clutchkit som skulle passe til dobbeltmasse svinghjul. Dette er en rep.løsning på fra volvo pga skranglelyd fra girkasse ved lave turtall.

Når lamellplata legges mot svinghjulet, tar hylsa i midten av lamellplata borti opplagringa til svinghjulet(det som holder de to svinghjulsdelene sammen). Dvs clutchbelegget tar da aldri borti svinghjulet, blir en avstand mellom clutchbelegget og svinghjulet på 1-2 mm.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å enten kappe av denne hylsa litt eller evt file/slipe den ned ca 5 mm? Den vil da få tilstrekkelig klaring til opplagringa til svinghjulet.

Robert H.
17/04/10, 22:14
Hei

Skulle skifte clutch idag på min 850 GLT -96. Planen var å bygge om fra enkeltmasse svinghjul til dobbeltmasse svinghjul. Kjøpte også clutchkit som skulle passe til dobbeltmasse svinghjul. Dette er en rep.løsning på fra volvo pga skranglelyd fra girkasse ved lave turtall.

Når lamellplata legges mot svinghjulet, tar hylsa i midten av lamellplata borti opplagringa til svinghjulet(det som holder de to svinghjulsdelene sammen). Dvs clutchbelegget tar da aldri borti svinghjulet, blir en avstand mellom clutchbelegget og svinghjulet på 1-2 mm.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å enten kappe av denne hylsa litt eller evt file/slipe den ned ca 5 mm? Den vil da få tilstrekkelig klaring til opplagringa til svinghjulet.

Sjekk at du har riktig side på lamellplaten mot svinghjulet, de pleier å være merket med "Flywheel side"

Teletubby
17/04/10, 22:33
Sjekk at du har riktig side på lamellplaten mot svinghjulet, de pleier å være merket med "Flywheel side"

Lamellplata står riktig vei ja, hvis jeg snur den blir naglene liggede mot svinghjulet

Robert H.
18/04/10, 08:36
Dersom du legger ut bilder, så er det kanskje lettere å se problemet??

ChrML
18/04/10, 10:26
Vanligvis er det den delen av lamellen som bygger mest utover som skal vekk fra svinghjulet, dvs mot trykkplata. Dette er tydelig merket "Flywheel side" som skal mot svinghjulet som det sies over her. Jeg vil tro at du prøver lamellen feil vei, men kan jo legge ut bilde så vi kan se.

Teletubby
18/04/10, 10:53
Lamellplata er merket den, og det er ikke noe tvil om at den står rett vei.;)

Har fått mail fra SCstyling(som jeg kjøpte svinghjulet av)om at han hadde sett feil og gitt meg feil nummer på clutch jeg skulle kjøpe. Clutchen er kjøpt i sverige, så blir litt styr å få byttet når jeg skulle fått ferdig bilen fortest mulig..:(


Skal prøve å få tatt bilder av det og få de lagt ut.

ChrML
18/04/10, 10:55
Lamellplata er merket den, og det er ikke noe tvil om at den står rett vei.;)

Har fått mail fra SCstyling(som jeg kjøpte svinghjulet av)om at han hadde sett feil og gitt meg feil nummer på clutch jeg skulle kjøpe. Clutchen er kjøpt i sverige, så blir litt styr å få byttet når jeg skulle fått ferdig bilen fortest mulig..:(


Skal prøve å få tatt bilder av det og få de lagt ut.
Ah, oki. Sikkert det som er galt da :).

Teletubby
18/04/10, 11:31
Ja, er nok det..:(

Men er det noe problem å slipe ned denne hylsa? Trykkplata får så å si sammen høyde, alt ser ellers likt ut..

Får jo selvsagt ikke returnert settet hvis det ikke går + at det blir ekstra jobb.



Prøver å legg inn et bilde av en annen type lamellplate, hylsa jeg snakker om er den i sentrum på lamellplata med splinesen inni(mulig dårlig forklart:o). Lengden med splinesen blir jo kortere, mulig den blir my svekket?

http://www.performance-cafe.com/images/027141033n1.jpg