PDA

Vis full versjon : Bremsetrøbbel bak på 850.



cberg81
09/05/12, 18:05
Hei.. Har problem med at bremsen på ene siden bake ikke tar. Skiven har overflaterust. Har plukket caliper av og pusset den ren, brukte trykkluft inn hullet til bremserøret og begge stempler går fint ut og inn. Monterte caliper igjen og luftet den, men fortsatt er bremseskiven brun. Klossene har ca 1 cm med belegg. Hva kan vere feil?

850GLTsilver
09/05/12, 18:31
Klossene 1mm belegg? Da må de skiftes. Er vel 8mm når de er nye.
Men hva med glidedelen på caliperen? sjekka at det er rent og smurt opp med HØY-temperaturfett der?
Pass på samtidig å smøre "saksa" til håndbremsen. Rengjør godt og puss vekk eventuell rust og skitt.
Sett inn hele saksa med siligrease eller lignende. Fyll gjerne opp den lille passasjen fremover der kappa på vaieren kommer inn i bremseklokka. Da får du håndbrems som er myk og fin. 'Og som tar godt.

cberg81
09/05/12, 18:58
Ca 1 CM med belegg, så da er de vel bra. Calipere bak har ikke noe glidedel, den har stempel på hver side. Begge stempla går fint ut og inn med trykkluft, men ikke når de er påmontert bil. Passet på å lufte rikelig etter mont. Og håndbremsen går vel inn på trommel`n på skiva og ikke inn på caliper. Er ATS bremser dette til en 1994 850. Men takker for svar

850GLTsilver
09/05/12, 19:12
Ca 1 CM med belegg, så da er de vel bra. Calipere bak har ikke noe glidedel, den har stempel på hver side. Begge stempla går fint ut og inn med trykkluft, men ikke når de er påmontert bil. Passet på å lufte rikelig etter mont. Og håndbremsen går vel inn på trommel`n på skiva og ikke inn på caliper. Er ATS bremser dette til en 1994 850. Men takker for svar

Blind på øya her.
1Cm er vel tilstrekkelig ja.
Da er det i grunnen bare luft som står igjen, siden stemplene går helt ut med tykkluft.
Er jo rimelig enkelt dette med bremsene der bak. Røret kommer der fremmefra regulatoren og deles bare i et T-stykke på bakhjulsopphenget. Var det på høyre eller venstre side den ikke tok?
Med glidedelen, så tenkte jeg på de flatene der klossen ligger inni caliperen.
Selv pleier jeg å slipe av støpekantene på ståldelen på klossene før mondtering, samt sliper rent der inne i caliperen hvor klossene glir mot caliperen, og smører inn med fett, alu eller kobberpasta. Kan ligge der også.

cberg81
11/05/12, 21:03
Er på høyre side jeg har problem. Jeg misforsto det med gildere skjønner jeg. Jeg skrudde av caliper og pusset helt rent der klosser skal gli, men kan prøve å pusse klo
ssene også. Mente å skrive ATE og ikke ats.Takker for svar så langt.

850GLTsilver
11/05/12, 21:33
Er på høyre side jeg har problem. Jeg misforsto det med gildere skjønner jeg. Jeg skrudde av caliper og pusset helt rent der klosser skal gli, men kan prøve å pusse klo
ssene også. Mente å skrive ATE og ikke ats.Takker for svar så langt.

Var klønete skrevet av meg, men skitt au.
Pass på å smøre med en eller annen form for høytempfett der samtidig.
Jeg bruker ATEs PLASTILUBE der. Funker knall.

cberg81
11/05/12, 22:27
Hvor får jeg kjøpt ATE smøremiddel da? Greit å bruke noe som virker ;-)

850GLTsilver
12/05/12, 07:45
Hvor får jeg kjøpt ATE smøremiddel da? Greit å bruke noe som virker ;-)

Jeg får mitt fra FCPGroton, men det må da vel finnes å få kjøpt her hjemme også?

Ser forøvrig at MECA selger BOSCH sin variant. Vil nok fungere den også.