PDA

Vis full versjon : tips til trimming, har steg 1 tenkte på hope ett hakk vidre med trimmingen :D



Mr.jenssen
09/05/12, 16:30
Mitt oppsett til nå :)

Motor:
B230ET

Gir/drivverk:
M46
1031 med eaton locker

Oppsett:
Superchip
Org turbo som er oppgradert
Alu intercooler 3" kobling fra KL-Racing
Kn filter 3"
LMM 3"
BTR med manometer
JT eksos 3" med en lyddemper
K-kam
Overhalt og plana 531 topp
558 dyse
940 mainfoil som er portet og planet

er vell Ca. 370hk

det som ska jøres

* Custom innsug B230 me støre gasspjeld
* Custom turbo maifoil B230
* Kam stege 2 turbo
* Super 60 trim turbo T3
* 50MM Wg
* Nuke fullraile B230 og 989 dyse
* Alu intercooler 600hk
* Porta og polert 531 topp me støre ventiler
* Olje catsh takn
* Smidd innmat
* Datasprut

Mr.jenssen
09/05/12, 16:55
planan mine er og total overhale motor, kansje lakkere og skifte ut alt av slanger og ledniger til motor.
så hive inn litt gromer deler som h-råder smidde stempel, skifte alle lager og pakninger hive på kulelager turbo. kom gjerne me tips :)

JonasS
09/05/12, 17:23
Du skriver litt kjinkig, men jeg forstår det slik at du vil tyne motoren din enda mer? Du har tatt ut det som er å ta ut (for oss vanlig dødlige) etter det du skriver. Det neste må bli datastyrt innsprut slik jeg ser det. Du kan nok finjustere dette oppsettet litt med en bredbåndslambda, om det da vil gå bedre vet ikke jeg.

Eneste tipset jeg har er å bytte ut turboen.

Mr.jenssen
09/05/12, 20:16
Du skriver litt kjinkig, men jeg forstår det slik at du vil tyne motoren din enda mer? Du har tatt ut det som er å ta ut (for oss vanlig dødlige) etter det du skriver. Det neste må bli datastyrt innsprut slik jeg ser det. Du kan nok finjustere dette oppsettet litt med en bredbåndslambda, om det da vil gå bedre vet ikke jeg.

Eneste tipset jeg har er å bytte ut turboen.

vet du kor man kan få tak i bilig og bra maping/datasprut?

Mr.jenssen
09/05/12, 20:20
noen som vet sånn ca av hk på motoren me dette oppsette?
evt. kordan kam kan e bruke til dette oppsette vx3 eller få custom kam med perfekt løft? og hvordan turbo er det til og ambefale?
her er en av turboen jeg kune tenke meg :)http://www.ksr.as/product_info.php?products_id=419
og her er kamen jeg kune tenke meg :)http://shop.klracing.se/sv/artiklar/motor-delar/kamaxlar/kamaxlar-volvo/8v/volvo-8v-turbo-kamaxel-klr-t2-2.html