PDA

Vis full versjon : voldsom lyd av åpent luftfilter volvo 940 LPT!



carl-k
08/05/12, 21:46
har montert åpent luftfilter fra bsr,
og lyden av filteret er vell litt i overkant syns jeg.

sugelyden begynner på ca 1800rpm og øker noe sinnsykt til jeg slipper gassen da kommer TTTTSSSSSsssss lyden:rolleyes:
dette var gøy i 2 dager, nu er det bare irriterende.

jeg vet at lyden skal være dær, men skal den være så jævlig HØY??
har ingen innmat i endepotta mi, har det noe å si for volumet på lyden?
blir sprø bare jeg snur på gårsplassen.

NV39843
08/05/12, 22:10
Lyden kommer bare til å være slik.. kan vel variere littegrann etter som åssen type filter fabrikat du har..

carl-k
09/05/12, 14:14
så det har altså ingenting med at innmaten i bakpotta er borte?altså voldsom frieksos...

Revell
09/05/12, 14:21
Frieksos??? Og du klager på lyden fra dumpen:p

carl-k
09/05/12, 15:11
Frieksos??? Og du klager på lyden fra dumpen:p

mhm, friesos ja.

ingen som ka gi meg et konkret svar på det jeg spør om?

skaper frieksos mer lyd fra luftfilteret??

Moslet
09/05/12, 15:26
fri eksos har ingen ting med lyden som kommer fra filteret, samme lyd kommer ifra bilen min med ørten lyddempere;)

Sett på blende lokk på turboen å resirk dumpventil så slipper du lyden...

carl-k
09/05/12, 16:02
okey :)

hva er er et blendelokk ?

Moslet
09/05/12, 16:10
http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/

carl-k
09/05/12, 16:21
okey I see.

og den slagen som sitter på dær fra før, den som går inn på insuget.hva gjør jeg med den?
lar resirk luft fra den nye dumpen gå in på insuget dær?eller er jeg på jordet nå..

9førrlars
11/05/12, 01:13
om du tar av resirk'en og skrur på et blendelokk så tar du bare å blokkerer den slangen som var til resirken. En simpel skrue eller et eller annet som passer inni der og sitter der. Det gjorde jeg.

Ola Moen
11/05/12, 01:33
Montere orginalt luftfilterboks igjen er jo like lurt. Regn ut arealet på overflaten på filteret, og du vil se at mange av de åpne filtrene har mindre areal enn det orginale. Gevinsten ved å skifte til åpen filter = Null..
Det åpne filteret blir som regel liggende i motorrommet, og der er det gjerne 30 grader høyere temperatur enn ved luftinntaket til orginalfilteret.

turb00le
11/05/12, 14:25
Er glad i luft denne motoren ja... Bytta til vanlig boks når jeg var på teknisk, stussa til tider på om motoren hadde stoppa siden jeg ikke
hørte noenting fra den.
Det hjelper ikke noe med resirk ventil eller noe annet, lyden blir du ikke kvitt på andre vis enn å montere std filterboks igjen.

carl-k
11/05/12, 23:11
gådd tilbake til standard filterbox nu..myyyye mer behagelig å kjøre uten TTTSSSSssssss lyden!

gsmik
12/05/12, 11:02
Litt ot og kanskje litt teit å linke en youtube video, men her er i vertfall en snutt der noen tester ut åpne filter kontra std filterboks.

http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q&feature=plcp