PDA

Vis full versjon : Baklys spm volvo 245



general-aasen
07/05/12, 23:10
Hvordan er det å bygge om fra gammeltype baklys til nyere på eldre 245?

er det mykje kapp og sveis som må til, bytte av hjørnet? eller bare og skjerne ut å få plass til dem nye?

og hvilket årstall kom dem første med nyetypen baklys? var det før/etter 79?

Jan-Einar Jenssen
07/05/12, 23:20
Hvordan er det å bygge om fra gammeltype baklys til nyere på eldre 245?

er det mykje kapp og sveis som må til, bytte av hjørnet? eller bare og skjerne ut å få plass til dem nye?

og hvilket årstall kom dem første med nyetypen baklys? var det før/etter 79?

nytypen baklykt kom i 80-81.
di gangene jeg har montert nytyen på eldre modeller har jeg bare kappa ut hjørnet fra en delebil og sveis på.

ganske greit inngrep egentli. man kapper slik at donorbiten blir en firkant og lapper den på plass :)
har kun gjort det på den måten di 2 gangene jeg har gjort det, så vet ikke om det finnes enklere måter.

edit: jeg er ikke no sveiser, men fikk det nå til :) så da tror jeg dem fleste får til no slikt :p

general-aasen
07/05/12, 23:23
Okej...takker for svar :)
Når ein kapper å sveiser inn, er alle flater å linjer like?

Jan-Einar Jenssen
07/05/12, 23:45
er litt forskjell i nedkant, men det ser du fort når du plukker av lyktene og sammenligner :) men bortsett fra det er det likt :) bare vær nøye med å måle og merke, så du slipper å bli plaga når du skal ha det på plass :)

general-aasen
07/05/12, 23:56
okej..då veit enn det..bare greit å vite, før enn prøver evt..

Jan-Einar Jenssen
08/05/12, 00:11
okej..då veit enn det..bare greit å vite, før enn prøver evt..

et tips er og legge en tråd på øverkant og underkant av lyktene (sånn fra ene siden og til andre siden) watre opp så det blir beint, så merker du med en tynn tusj eller noe. deretter måler du hvor du skal kappe :) jeg syns det var litt tidkrevende, men bedre å bruke litt tid enn å bare klase det sammen :)

general-aasen
08/05/12, 00:16
jess..godt poeng..verste eg veit er usymetriske ting..hehe :)

jacobsen
08/05/12, 18:40
Er jo gamlebaklykta som er den tøffeste! :)

Jan-Einar Jenssen
08/05/12, 20:25
Er jo gamlebaklykta som er den tøffeste! :)

er enig der ja :)

general-aasen
09/05/12, 15:40
joda, er grei dem gammle ja, men blir nokk nyere på denne..Går for 84/85mod look med snutefront...