PDA

Vis full versjon : 740 230ft fusker max med oppjustert ladetrykk.



berge
07/05/12, 21:55
lett litt etter lignende poster på forumet her men finner ingen så må bare spør å håpe på noen har vert ute for det samme :P

justerte opp noe trykk på turboen te 0,8 og med en gang jeg begynner på 2-3-4-5 og trykker gassen i bånn med litt fart, fusker / sperrer den noe voldsomt helt til jeg letter på pedalen og spider sakte igjenn.da drar den som den ska te ca over 3 tusen. (mest på høyere gir å lavt turtall.) så chippet jeg den med all håp om at det funka men det hjalp jo ikke (2,2 nett chipp) . fikk tak i justerbar btr og manometer på trykk te bensinen, så justerte det te 2 bar i grunntrykk(da den gikk greiest men vet igrunn ikke hva som skal være av trykk) funket fortsatt ikke ok. noen som kunne hjolpe meg litt med dette muligens ? byttet plugger å det meste der . av tenn deler. men om jeg klemmer igjenn returen går den nesten som den skal.

tillegsprut, annen tenningsproblem ,osv !?

anyone :P ?:confused:

lasse940
07/05/12, 22:01
Hva oppsett kjører du er greit å vite!

Jan turbo
07/05/12, 22:44
Bensintrykk skal være 3 bar.

berge
08/05/12, 22:00
når du sier opsett å tenker du på da ? har igrunn ikke gjort så mye annet en å stille ladetrykket å justert på bensinen..

3 bar sier du, er det når den står på tomgang å sviver , altså grunntrykket ?

lasse940
09/05/12, 08:47
3 bar med vakum frakoblet og motor på tomgang = grunntrykk.

Ola Moen
09/05/12, 08:58
En kan ikke ta utgangspunkt i grunntrykk nå man har chippet styreenheten, og justerer opp trykket. Får noen til å hjelpe deg med en bredbåndslambda, og justere bensintrykk til du ligger på ganske akkurat AFR 12.00 ved maks belastning.
Lambda korrigerer ikke over et visst turtall, og ved fullt gasspådrag. Lambda korrigerer ved lavere turtall under 3500rpm og del-last. Får du riktige verdier på de områdene hvor den går utelukkende på programmet, så korrigerer lambda for høyere/lavere bensintrykk i det område den jobber. Det er vel eneste riktige måten å få justert inn et chippet LH 2.4 sprut og standard-sprut med høyere ladetrykk.