PDA

Vis full versjon : Tåkelys Volvo S70, ikke levert orginalt, men kan dette ettermonteres??



CaRBoNE
07/05/12, 18:33
Som tittel sier. er det mulig og ettermontere dette?. ser de seller tåkelys på biltema. men bruker dette å ligge klart i elnettet på bilene?. er det noen måte jeg evt kan finne ut dette på en lett måte?:).

Takker for alle svar! ;)

Volvonikko
07/05/12, 19:21
Det pleier vel ikke å ligge klart i og med det ikke er originalt på bilen. Men det kan godt hende de har lagt noe på lur under bilen din :)

Jeg hadde aldri handlet grøftelys på biltema. De fjusker og ryker hele tiden samt at de lekker masse vann..
Hadde kjøpt på:
http://www.scstyling.no/dimljus-originalutforande-p-2544-c-1584.aspx eller http://www.vparts.se/volvo-s70/reservdelar/belysning/orginal-stralkastare-volvo-s70-v70-c70-passager.html

Ivar Hestø
07/05/12, 23:21
Fullt mulig å montere. Da stikker du på volvo og kjøper et monteringssett, da er det vel rundt 1500? kroner for tåkelys og det nødvendige elektriske( bryter, jumper, rele)

CaRBoNE
08/05/12, 00:20
Takk for svar!:) da blir det en telefon til de og høre litt :)... har du gjort det selv du?:) vanskelig?

850GLTsilver
08/05/12, 04:06
Blir alltid like usikker jeg på hva som ligger klart og ikke på disse bilene.
Har en -94 850 her med originalmonterte fjernlys, og der er det ikke noe som tyder på at det er lagt opp fpr tåkelys.
Ja den er så strippa at det ikke engang er lagt ut ledninger til elektriske speil på den, ikke varme engang.
Og dette var en opprinnelig Svenskregistrert. Ikke no i døra, ikkeno i stammekablingen inne i bilen, og ingenting i midtkonsollen.

Tåkelys er tegnet inn på skjema for bilen din, men som sagt, om ledningene er strukket er faktisk usikkert.

Sollien
08/05/12, 17:35
på volvo tror jeg settet koster 1350kr eller der i området.. fort gjort å smekke på å er verdt det:P husk at biltema ikke har grillene som passer inn i fangeren, mens det følger med i settet fra volvo ;)

Ivar Hestø
08/05/12, 22:22
Takk for svar!:) da blir det en telefon til de og høre litt :)... har du gjort det selv du?:) vanskelig?

Jepp, gjorde det selv. 850 og v70 kan ikke sammenlignes, for på v70, er det meste elektrisk orginalt, og tåkelys-pluggene sitter fast på noen dummie-plugger under fangeren. Skal være lett å se når du ser under. Ellers tar du bare av dekslene, og skrur fast lysene i de skruehullene som er på fangeren. Finn så ut hvilken plugg som skjuler tåkelysbryter-plassen, monter jumper under rattet. Alt dette står nøye forklart i monteringsanvisningen du får med fra Volvo :)

Oxcyder
09/05/12, 02:24
Det fulgte ikke med tåkelys på min 1998 S70.
Jeg fikk ettermontert tåkelys med bryter og griller nede i honeycumb mønster for 1400,- hos Volvo.
Ledninger ligger klart i bilen.

kristoffeer
09/05/12, 14:40
på min gamle S70, var det ikke originale tåkelys, men kjøpte kun lyktne, å ledningsnett lå der. Måtte jo kjøpe bryter og relee da :)

Odegaard
09/05/12, 15:44
er ikke montert på min heller men det ligger klart har jeg sett. 97 v70

CaRBoNE
09/05/12, 16:06
Fann nå ut at ledninger ligger klart under bilen til tåkelysa.. er det bare å kjøpe et slik tålelys sats da?. me bryter å rele å lys :).. regner med ting da er bare plug n' play? :) regner også med at ledningen til bryter også ligger klar inne i bilen?:)

850GLTsilver
09/05/12, 17:49
Fann nå ut at ledninger ligger klart under bilen til tåkelysa.. er det bare å kjøpe et slik tålelys sats da?. me bryter å rele å lys :).. regner med ting da er bare plug n' play? :) regner også med at ledningen til bryter også ligger klar inne i bilen?:)

Om ikke ledningen ligger der, så er i alle fall en kontakt klar der for å koble til
Er vel Rele 201 og et Jumperrele 213 som skal på plass i EL-sentralen.
Er plug og play når kablene ligger lagt ut ja.

Per Turbo
09/05/12, 17:57
I satsen ligger alt du trenger, også monteringsanvisning :)

kristoffeer
10/05/12, 00:11
det skal være så å si bolt on vist man har bruksanvisning eller haynes håndboka :D