PDA

Vis full versjon : Volvo 940, Rister i ratt ved nedbremsing



Jørgen93
07/05/12, 12:09
Hey! Bilen min rister veldig i rattet ved nedbremsing.Hva kan dette komme av?
Mvh Jørgen

bechlaffen
07/05/12, 12:21
detta kan komme av kast i bremskive

kermitt
07/05/12, 12:27
dårlig balanserte hjul, løse hjulmuttere, dårlig sentrering av felg, kast i bremseskive, laus kalipper. Så ganske enkelt, gå over å stram alt. Hjelper ikke det så bytt hjul. Du vil kjenne det i pedalen også om det er kast i skivene.

sekse
07/05/12, 14:34
Slark i hjuloppheng eller bremseskivene. Kjennes ikke nødvendigvis i pedalen.

lasse940
07/05/12, 19:32
Blir det værre om du bremser med sving på hjulene?
Kast i skive vil ikke gi risting i rattet så lenge bærekule og styreleddene er i ok stand.
Hadde vibrasjoner i pedal og risting i rattet. Byttet bærekuler og risting i rattet forsvant. Men vibrasjonene i pedalen er der ennå, kan også være demperne dine som sitter litt løst i fjørbein.

carl-k
07/05/12, 20:26
i de fleste tilfeller er det kast i ei bremseskive.det er min erfaring ihvertfall.

lasse940
07/05/12, 20:33
Du får løfte opp bilen og kjenne etter slark i oppeng først, om alt virker tight og fint får du bytte skivene ;)

Jørgen93
08/05/12, 11:59
okei! Satt på senke sett her om dagen og alt av endeledd og styrekule var fine men litt morken i gummien og jeg gikk over skivene og det var på en måte "Bølger" på de. Vis dere skjønte ?

kermitt
08/05/12, 12:11
Da er det kast i dem :p da kan du bare pælme dem og kjøpe noen nye.

Jørgen93
08/05/12, 12:36
Den er god :) Er det noen skiver som er bedre en orginale? med tanke på Slissa og Borra? s

OleE
08/05/12, 14:59
ristet i rattet mitt også under nedbremsing, var kast i skivene.. byttet til nye skiver og klosser, har aldri hatt så gode bremser:)

kermitt
08/05/12, 15:16
BCB har noen som er slissa og borra. At bremsene blir så fantastisk mye bedre skal ikke jeg si noe om men i teorien skal det hjelpe. Må bare advare deg om at vi du har planer om å få ordna det fortest mulig så kan du bare drite i å bestille fra BCB de har telefon til pynt og E-post adresse til det samme.

boman
08/05/12, 15:20
okei! Satt på senke sett her om dagen og alt av endeledd og styrekule var fine men litt morken i gummien og jeg gikk over skivene og det var på en måte "Bølger" på de. Vis dere skjønte ?

En foring/endeledd er jo strengt talt slitt når den er morken.. :p
Kan også være dårlig endeledd som forårsaker risting, men vil tro det er bremsene som er hovedårsaken her ;)

eab
08/05/12, 20:58
Kast i skive vil ikke gi risting i rattet så lenge bærekule og styreleddene er i ok stand.
Hvis caliper'n står i sju stein så rister det ganske bra i både ratt og pedal. Jeg fikk løsna gliderne på ene calipern min i kveld, og ristinga er så godt som borte, selv om det fortsatt er litt kast i skiva.



Må bare advare deg om at vi du har planer om å få ordna det fortest mulig så kan du bare drite i å bestille fra BCB de har telefon til pynt og E-post adresse til det samme.
Var heldig jeg da, som bestilte deler på søndag og fikk henta pakken på den lokale icabutikken nå i ettermiddag :)

Jørgen93
09/05/12, 08:55
Okei! Takk folkens :)

Espen-K
10/05/12, 08:10
Jeg vill også tro att det er kast i skivene som utløser denne ristingen i rattet når du bremser.