PDA

Vis full versjon : Programere plastnøkkel til v50 ??



boris2k
06/05/12, 12:49
Heisann
Brodern fikk bare med en nøkkel da han kjøpte bilen sin i fjor, så lurte da på om det er mulig å f.eks. kjøpe ny eller brukt nøkkel på eBay for så å få denne programert slik at den funker som en nøkkel nr. 2 ??

Han har selv vært innom volvo i bodø å dem kunne ikke (les:ville ikke) programere en ebay nøkkel..
Og en ny levert fra dem ville koste nesten 3000 kr:(

Så jeg lurer jo egentlig på om det går å programere bare nøkkel eller om software i bilen også må endres?
Er det i så fall noen her på forumet som har mulighet for å programere denne nøkkelen?

bilde av nøkkel
1442

Texascom
06/05/12, 14:22
Du må inn på et verksted med en VIDA med abonement så de kan laste SW.
Personlig ville jeg ikke kjøpt nøkkel på ebay da det er mange typer av forskjellige frekvenser m.m.
Men syntes de burde prøve om du har medfølgende koder på nøkkelen.

MadAss
19/05/12, 11:23
Brukte nøkler er ikke mulig å programmere uten koden som fulgte med da nøkkel var ny.
Ebay nøkler er å fraråde, da det finnes mange forskjellige varianter og frekvenser ut i fra hvilket land nøkkelen kommer i fra.

Personlig ville jeg vært skeptisk med å kjøpe nøkler fra nettet. Med dagens teknologi, kan det finnes uante muligheter for svindlere til å kunne senere ta seg inn i din bil med nøkkel som de har modifisert. Sier ikke at det er mulig i dag, men profesjonelle tyvere blir stadig sluere.


Jernemnet må du i tillegg bestille originalt, dersom du skal kunne komme deg inn i bilen ved flatt batteri med "reservenøkkelen".