PDA

Vis full versjon : Strøm til campingvogn.



prodal
05/05/12, 11:15
Hei, jeg lurer på om det er noen av dere som har kunnskap om å få kjøleskap og noen lys i vogna til å virke? Har vært på volvo å koplet til '' pluss strøm'' som de kaldte det, og så tok de en oppdatering. Men det virker forsatt ikke. Har også prøvd med andre biler og da virker det i vogna. Har 7poler på bil og 13 på vogna. Bilen er en v70 -05mod.
Håper på svar el. tips

MrX
05/05/12, 11:58
Tror du må ha 13pol på bilen for å få den til å virke på mere enn bare de vanlige lysene. Skal være mulig å oppgradere fra 7 til 13 pol

850GLTsilver
05/05/12, 12:02
Du må ha 13 pol på bilen ja.
Alternativt koble om tåkelyset til konstant 12V ut fra EXT på modulen 4/58 der bak.
Er tegna inn som alternativ på skjema på bilen.
Da skal konstant 12V kobles på pinne 2 på 7-poltkontakta.

Er ryddigere å koble til en full 13-polt kontakt på bilen dog.

Unnskyld: Du må hente spenningen på klemme E:G på modul 4/58 (remotemodulen)

prodal
05/05/12, 18:48
Takk for info og tips.:-D

Per Turbo
05/05/12, 20:13
Du trenger bare å bytte kontakt og kablene som er til der, kommer som en egen sats. OG en software endring på bilen.

prodal
06/05/12, 17:01
Takker, og hvor mye tror du dette koster da? Jeg skal sjekke selv imorgen, men blir det for dyrt så er det vel bedre å montere batteri i vogna?

850GLTsilver
06/05/12, 21:04
Takker, og hvor mye tror du dette koster da? Jeg skal sjekke selv imorgen, men blir det for dyrt så er det vel bedre å montere batteri i vogna?

Er mulig å "juksekoble" også da.
Altså montere 13-pins kontakt på bilen, koble opp de ledningene som er på den 7-polte slik de er, og i tillegg legge en ledning fra batteriet via en passende sikring og ut på pinne 2 på den 13-polte kontakta.

Vil kun koste deg en 13-polt kontakt, en sikringsholder, en sikring, litt kabel, noen kabelsko og en smule arbeide.