PDA

Vis full versjon : 98' 945 fk går dårlig



Christer9førr
04/05/12, 20:33
Hei,

Har en 98mod 945 med fk som ikke går og oppfører seg som den skal. Det sitter en ecomax chip i den, bsr halvsats eksos 0.8bar wg og green innsatsfilter. Plugger byttet for ca 1 år siden og pluggledninger, rotor og bensinfilter for under et halvt år siden. kjører på ca 0,6 bar ladetrykk

Bilen må kjinnes en liten stund før den fyrer og går veldig urolig på tomgang. Da den går litt surt for så å droppe på turtall. Ved pådrag føles den daff og det virker som den holdes igjen, og ved vanlig kjøring er gassresponsen veldig dårlig. Ved bakkestart må jeg pumpe litt på bassen før jeg slipper bremsen for ikke å kvele bilen. Luftfilteret puster og peser utrolig ved kjøring, men det kan vel bare resirken? En og annen gang nykker den iform av en stort napp og da ikke ved høyt ladetrykk (0,2-0,4). For ca en uke siden stod den på tomgang i ca 5 min etter normal kjøring og plutselig døde ut og motorlampa begynte å lyse, men slokk igjen da jeg fikk kjinna igang motoren igjen. Er det noen som vet hva det kan være med go-vogna mi?

Har også noe som minner meg veldig om eksoslekkasje som medfører en tikke/traktorlyd. Har sjekket etter lekkasjer men uten noe særlig hell. Noen som har noen forslag?

Tusen takk for svar! :)

NV39843
04/05/12, 21:49
Har du sjekket lekkasjer på vacuumslanger og evt innsugspakning?

Jonas Soldal
04/05/12, 21:57
Bensinfilter? Gammelt? Hoster og nøkker litt?
Lmm i orden?
Tatt ut plugger og sett fargen på de?? :)
Greit og sjekke slike ting

Christer9førr
04/05/12, 22:35
Har gått over med startgass men ingen reaksjon. Og bensinfilteret er ganske nytt, noe av nykkingen og sånt ble bedre etter byttet, men likevel er det ikke bra. Pluggene så bra ut sist jeg sjekket, men jeg skal gå over de igjen.

Ang lmm har jeg kun tatt ut kontakta, og da gikk motoren ugjavnt. Noen annen måte å sjekke lmm ytterligere på?

Jonas Soldal
05/05/12, 10:39
Merker på bensinforbruket om lmm er gåen så er vel ikke den når den går ugjevnt når du napper den av.
Anbefaler deg å bøye litt på vakumslangene på motoren for å se om de er dårlige. er ikke altid du ser skade på de før du bøyer de godt :)

Christer9førr
05/05/12, 15:49
Da skal det sjekkes, ang forbruk har jeg brukt ca kvart tank på et par korte småturer. Blir veldig dyrt i lengden merker jeg :p kan evt lmm eller lambda (?) være feilen her?