PDA

Vis full versjon : 90' 745 problemer :/



KenTommy
04/05/12, 19:41
Hei.

Har en 90' Volvo 745 som hoster og harker.
Hadde kjørt ca 25 min plutselig så kutta den bare ut.. Tok opp panseret og da så jeg at en vakumslange hadde hoppa av.
Slangen gikk inn på en slags acuator? Men har satt den på igjen uten at bilen har blitt bedre
Vakumslangen som går fra innsuget til luftfilterboksen har ikke vært montert siden igår :p
Har hatt bilen ca 6 mnd.. Aldri tenkt noe over det..
Prøvde LMM som en kompis hadde på sin 91' 245 , men blei ikke noe bedre.. Lambdasonde skal ha vært byttet ifølge forrige eier..

Bilen starter går veldig opp og ned på tomgang, men er jeg borti gassen så dør den ut.. Noen ganger blir den normal og lambdalampa slukkes..
Slår jeg av bilen og starter opp begynner den plutselig å kødde igjen.

Har hatt trøbbel med at tomgangen gikk opp og ned ved kaldstart i vinter, men var jeg borti gassen så roet den seg med en gang.

Noen som har en ide om hva problemet kan være?

Takk på forhånd!

KenTommy
04/05/12, 19:44
Denne slangen hadde hoppet av:
http://i531.photobucket.com/albums/dd354/Ken_fredriksen/Volvo%20745%20GL/IMG_1045.jpg

Og denne satt jeg på igjen igår
http://i531.photobucket.com/albums/dd354/Ken_fredriksen/Volvo%20745%20GL/IMG_1044.jpg

KenTommy
05/05/12, 10:25
Anyone?

Jan turbo
05/05/12, 10:29
Prøv å finn ut hvor forrige eier kjøpte lambdasonden som sitter der,har hørt fra flere at de har dårlige erfaringer med Biltema sine.

Jan-Einar Jenssen
05/05/12, 10:30
tomgangsregulator?

KenTommy
05/05/12, 13:13
Gått over hele innsuget med startgass og stramma alle slangeklemmer osv, så den går som før :)
Men den tomgangsregulatoren er fortsatt litt gærn :p Hvor sitter den? Kanskje prøve å rense den?

Jan-Einar Jenssen
05/05/12, 13:22
Gått over hele innsuget med startgass og stramma alle slangeklemmer osv, så den går som før :)
Men den tomgangsregulatoren er fortsatt litt gærn :p Hvor sitter den? Kanskje prøve å rense den?

den sitter i en gummidings rett under insuget. napp ut kontakten på den, og se om det blir noe anderledes. blir det ikke anderledes er den pjusken :)
evt napper du av minuspolen i 15-20sec på bateriet for å la hjernen nullstille seg. koble på igjen å se om det forbedrer seg.

KenTommy
05/05/12, 18:57
Okei, takk :)
Da er det ut å prøve det :-)