PDA

Vis full versjon : Solfilm tips



Anders Dybvadsskog
04/05/12, 17:04
Har handla meg ferdig tilpassa solfilm til v70n. Noen tips til legging? Det det bare å legge rett på? Hvordan gjør dere det på dørene? Kjører ned ruta litt først å legge øvers først? Eller neders først?

FroBe
04/05/12, 17:13
Jeg har ingen praktiske tips om legging, men jeg leser stadig i avisene om politikontroller der biler ikke får lov til å kjøre videre før de har fjernet soting på sidevinduene fremme...

Anders Dybvadsskog
04/05/12, 17:24
Har ikke sakt noe om framdørene, er bakdørerbpå denne også så:)

iPaal
04/05/12, 17:41
Du begynner øverst. Husk å ta vinduene ned å vask grundig øverst. Det er som regel mer møkk der enn på vinduet. Noen ganger må vindusskrape til for å få bort fastgrodd shit. Så punkt 1 RENGJØRING. Støv = bobler. Det skal bli en liten overlapp på et par cm som ender opp nedi ved vinduslista. Kan være lurt å ta av dørtrekket. I det minste må du trekke dørtrekket litt ut. Lar seg som regel gjøre om du lirker ut vinduslista først. Den ligger løst. Husk godt med såpe på begge sider. På utsiden for å unngå riper ved skraping. Ikke litt såpe, men mye.

Anders Dybvadsskog
05/05/12, 10:17
Supre tips der ipaal, skal bruke dem:)

Jan-Einar Jenssen
05/05/12, 10:47
er det ikke like enkelt å bare plukke ut vinduet å sette seg inne å legge filmen på?

Anders Dybvadsskog
05/05/12, 10:49
Liker ikke tanken på å ta ut på en bil jeg ikke kan å gjøre det på:)

Jan-Einar Jenssen
05/05/12, 10:52
Liker ikke tanken på å ta ut på en bil jeg ikke kan å gjøre det på:)

ser den:p men er sikkert ikke værre enn andre biler :) ligger sikkert noen guider her og der på hvordan det gjøres :)

Anders Dybvadsskog
05/05/12, 11:17
Skal prøve uten å ta av først tror jeg:)

iPaal
05/05/12, 11:46
Du trenger ikke ta ut vinduet på Volvoen så lenge du enkelt kan ta ut vinduslista. Det blir mer enn god nok plass til å legge folien. Hvis du bruker folie med "lim" og ikke typen Soya så bruker du en fin fil og drar over kanten øverst på vinduet slik at kanten på folien går rett nedenfor kanten på vinduet og ikke stikker over. Ikke bruk neglelakk eller lignende til å feste folien. (er det nødvendig har du kjøpt for dårlig folie)