PDA

Vis full versjon : Fjernstyrt sentrallås V70-98



roarrr
03/05/12, 20:15
Ringte Volvo, og fikk konstatert at min bil, ble levert med fjernstyrt sentrallås.
Er det nok å finne en brukt boks, og omprogrammere den, eller må jeg kjøpe ny ??

Bruker nøkkel i låsen nå, fikk aldri fjernstyrings-boksen da jeg kjøpte bilen.

850GLTsilver
03/05/12, 20:31
-98.
Skal jeg tro skjemaet mitt, så skal du ha en boks plassert innunder speedometeret som er selve fjernkontrollmottakeren.
Er ikke 100% sikker på nøyaktig plassering, men det står nok ALPS og diverse godkjenningsskrift på den
Boksen er Ca 10 X 3 X 8Cm i størrelse, og har en enkel kontakt på ene langsiden (5-polt)
Trikset er å få fatt i RIKTIG sender til denne. Har en oppskrift et eller annet sted her, men må leite etter den.
(Finnes 3 forskjellige varianter)
Fordel: Disse programmerer du selv på en svært enkel måte.

JP_Ra©ingTeam
03/05/12, 21:25
dette Kan du IKKE programere selv.., så fremst du ikke har tilgang på Software fra volvo.
det du trenger er en Ny programering av Sendern.., altså fjernstyrings-boksen

du kan kjøpe ny, etv på tak i en brukt., det spiller ingen rolle , da dette Må programeres på nytt

850GLTsilver
04/05/12, 09:43
dette Kan du IKKE programere selv.., så fremst du ikke har tilgang på Software fra volvo.
det du trenger er en Ny programering av Sendern.., altså fjernstyrings-boksen

du kan kjøpe ny, etv på tak i en brukt., det spiller ingen rolle , da dette Må programeres på nytt

Min VADIS påstår at dette kan programmeres på samme måte som de tidligere modellene.
Det er først når fjernkontrollen er en del av alarmen at man må programmere via OBDII-kontakten.
Kan det ligge feil opplysninger på min VADIS?

Senderne er forøvrig ikke programmerbare i det hele tatt.
Det er mottakeren (Denne boksen som er koblet til sentrallåsreleet med en 4-polt kabel, (5-polt kontakt) som programmeres for å motta koder fra angitte sendere.

JP_Ra©ingTeam
04/05/12, 09:58
Vadis.. ja Hvem er Vadis beregnet for? den menige man eller et volvo verksted..?

Alarm har ingenting med fjernstyrt sentrallås å gjøre.. , Men siden du er så påståelig ,så kan du kanskje fortelle HVORDAN dette skal gjøres,Uten og må inn til volvo.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/738.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/739.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/740.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/741.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/04/742.jpg

850GLTsilver
04/05/12, 10:49
Uffda?
Har da lite med å være påståelig å gjøre. MEN om vi skal slå hverandre i hodet med fakta, så er da vitterligen Alarm og Keyless entry samlet svært tett i disse bilene. I VADIS står disse systemene beskrevet sammen og har såpass med interaksjon at man i grunnen kan si at de stort sett er samme system i bilen.

Det er meg bekjent 4 forskjellige kit for alarm og Keyless entry til disse bilene. 3 av de er utstyrt med en Orange mottakerenhet. Det siste systemet har en grå slik.
Det er beklagelig hvis jeg har misoppfattet det slik at det var mulig å programmere disse på samme måte som de grå mottakerne som satt til høyre for hanskerommet på 850. Dette da jeg mente skillet var mellom -98 og -99-modellene.
(Du har hentet beskrivelsen til -99model og utover her)

VADIS er i og for seg beregnet på Volvoverkstedene, noe jeg på ingen måte vil forsøke å skjule.
Kan nevne at det kommer opp to forskjellige beskrivelse når jeg henter opp en -98 og en -99-modell i VADIS på disse systemene, noe som kan indikere at det faktisk er en forskjell ute og går her?

Er på ingen måte påståelig i noe av dette jeg uttaler meg om her inne i forumet.
Som de aller fleste her så er jeg en glad amatør, som har valgt å forsøke å sette meg inn i mest mulig av alt dette bilene våre er utstyrt med. Av dette syns jeg det er OK å dele av den info jeg har samlet, sammenholde den med info andre har samlet og som resultat vil vi vel ofte få opp gode løsninger for alle og enhver. Tror du ikke?

Så ingen grunn til å bli sint, da det på ingen måte er min mening å lage sak av dette.

Skal forske videre på dette modellskillet, så får jeg i det minste øket min kunnskap om disse systemene som omhandler Volvos Alarm and Keyless entry systems for 850 / X70

roarrr
04/05/12, 17:42
Mye nyttig her, hver og en har sine synspunkter.
Mulig det er like bra å bestille ny sender hos Volvo, og la de programmere alt.

Fikk en pris på 1000,- il 1500,- alt inkludert, kanskje det kunne være verdt det ??

JP_Ra©ingTeam
04/05/12, 20:15
det billigste er faktisk og kjøpe en komplett sats til ca. 1100kr da får du 2 fjernkontroller og mottaker ( delenummer 9184799 )
så kommer programering på ca 500 i tillegg.., om du ikke får den med på "Kjøpet"

skal du kjøpe en Ny "enkel" Fjernkontroll koster den rundt 1000kr + ca 500 i programering.

kjøper du en brukt, er du alikevell nøtt til å bruke den 500lappen i programering.

så Du havner nok uansett sånn ca på den prisen du har fått..

Nilsebu
05/05/12, 22:08
Enkelt og greit. Du trenger nøkkel + programmering + mottaker.

Jeg har ettermontert dette og gjorde følgende: Kjøpte mottaker hos Volvo (ca 1800 kr) monteres under dashbordet rett over / på speedometerhuset. For å slippe å programmere nøkler så kjøpte jeg en slik boks (husker ikke navnet, men er plassert under rattet litt til venstre), som allerede hadde nøkler programmert.

Her har du link til emne jeg hadde oppe om dette: http://forum.vccn.no/showthread.php?8795-Montere-fjernstyrt-sentrall%C3%A5s-V70&highlight=fjernstyrt

Har forøvrig en boks liggende med EN nøkkel programmert hvis det skulle være av interesse.

Edit: Programmering består av radiokoder som tilhører chassietnummeret. De kobler på feilkodeleser saken deres, leser inn radiokodene mens de trykker på fjernkontrollen.

roarrr
06/05/12, 16:04
Mottaker finnes vel allerede på min bil, da den ble levert med fjernstyrt sentrallås, trenger vel da fjernstyring, som må programmeres.
OM jeg forstår rett.....

JP_Ra©ingTeam
06/05/12, 18:16
Mottaker finnes vel allerede på min bil, da den ble levert med fjernstyrt sentrallås, trenger vel da fjernstyring, som må programmeres.
OM jeg forstår rett.....

Korekt..!

men kjøper du den "pakken" , Får du 2 fjernkontroller , og det til nesten samme prisen som 1 fjernkontroll..

Nilsebu
06/05/12, 22:45
Min 97 modell hadde ikke mottaker montert fra fabrikk når bilen ble levert uten det ekstrautstyret.

kist1984
23/07/12, 11:40
Jeg har nå ettermontert fjernstyring på sentrallåsen på min bil fra en delebil. (begge fra 1997)

Da har jeg montert boksen oppå speedometeret, boksen som sitter framfor relleene innunder dash (den med 2 kontakter) og pæren på dash.

Men jeg får det ikke til og fungere.. Lampen blinker når bilen er låst, så det ser ut som at alt er i orden :-(

Bilen min hadde et helt annet ledningsnett i dash enn det delebilen hadde, så alt dette har jeg flyttet over. Min hadde ikke AC før, har også ettermontert dette, og det fungerer.. Også en grunn til at jeg måtte bytte ledningsnett i dash..

Kan noen hjelpe meg?? :-)